تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۰۵
تعداد بازدید: ۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
بندر چندمنظوره چارک در غرب استان هرمزگان واقع شده است و علیرغم اینکه تنها از یک رویه گمرکی استفاده می‌نماید، میزان ترافیک بار و مسافر در مقایسه با بنادر هم‌جوار و حتی از بندر لنگه نیز بیشتر است.
به گزارش مارین نیوز، با توجه به شرایط بهره‌برداری جدید و از آغاز فعالیت مجدد شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش نیاز به ساماندهی عملیات بندری در بندر چارک احساس می‌شد در این راستا همزمان با توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه الکترونیک عملیات بندری در بندر چارک شده است.
به کمک این سامانه مراجعات حضوری صاحبان کالا و شناور داران و خطوط کشتی‌رانی به حداقل رسیده است و از این طریق نظارت بسیار مناسبی از طرف تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط بدون ایجاد وقفه در عملیات تخلیه بارگیری در بندر چارک صورت می‌گیرد.
با استفاده از این سامانه بیش از ۶۰ درصد مراحل عملیات به‌صورت غیرکاغذی و الکترونیک است و به‌زودی با جلب همکاری سایر سازمان‌ها ذیربط این امر به حدنصاب ۹۵ درصد خواهد رسید.
دسترسی به این سامانه از طریق آدرس الکترونیک www.charakport.ir امکان‌پذیر است و کلیه صاحبان کالا و خطوط کشتی‌رانی می‌توانند با  ورود به سامانه کاربران از مزایای متعدد و سرعت عمل در عملیات تخلیه و بارگیری بهره‌مند گردند.
شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش قصد دارد با ارتقاء این سامانه و تجهیز آن به سایر رویه‌های گمرکی، عملیات بندری در بندر تجاری کیش را نیز از طریق همین سامانه الکترونیک انجام دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: