تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۹۴۲
تعداد بازدید: ۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به پیشرفت 80درصدی در آماده سازی سایت رودریک از خصوصی کردن بنادر ماهیگیری سیستان وبلوچستان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان این که سواحل سیستان وبلوچستان به دلیل درجه حرارت خوب در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است، اظهار داشت: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت 42هزار هکتار در 320 کیلومتر مرز آبی و500 کیلومتر در سواحل سیستان وبلوچستان شناسایی شده است.
هدایت الله میرمراد زهی افزود: سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت و660 هکتار تاسیسات زیربنایی در حال فعالیت است که در سال جاری 700هکتار از آن زیرپوشش میگو می رود.
به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان یکی از سایت های مستعد پرورش میگو، سایت رودریک چابهار است که 140هکتار آن با وقفه ای 6 ساله وبا سرمایه گذاری کویتی ها امسال به زیر کشت میگو می رود.
میرمرادزهی تاکید کرد: مجتمع پرورش میگو رودریک بامساحتی بالغ بر هزار و 500 هکتار در دو بخش 250 هکتاری و هزارو 250هکتاری به صورت غربی و شرقی طراحی شده است.
وی با اشاره به آماده سازی سایت پرورش میگو رودریک برای سرمایه گذار کویتی خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت اسکله رودیک و آبگیری آن با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان با شرکت ایمن ساز تهران به مدت27 ماه تنظیم شده است که با پیشرفت بیش از 80 درصد، امسال آماده پرورش میگو می شود.
به گفته این مقام مسئول،عملیات ساخت اسکله رودیک و آبگیری آن، برق رسانی، ایستگاه پمپاژ، جاده دسترسی و آب آشامیدنی بر عهده شیلات است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه تمام هشت بندرصیادی این استان به بخش خصوصی واگذارشدند، تصریح کرد: دراین بنادر یک مدیربندر ویک بهره بردار که همان شرکت خصوصی مالک بندر است، فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: هدف از واگذاری بنادر فعال نگه داشتن بندر وآماده کردن تمام نیازهای اسکله وصیادان توسط بخش خصوصی است.
به گفته میرمرادزهی شرکت خصوصی مالک بندر وظیفه دارد، تمام نیازهای بندر ازجمله سوخت رسانی به لنج ها،تامین انبار وسردخانه برای صید، پاک سازی دریا وآموزش صیادان را انجام دهد.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان تاکید کرد: به منظور ارایه خدمات بهتر، صیاد مبلغی را از هربار دریاروی وصید خود به بهره بردار بندر می دهد که به ازای هر کیلوگرم صید چیزی بالغ بر30 تا 50تومان است.
وی با اشاره به نظارت های مستمر برعملکرد بهره بردار بندر اظهارداشت: بهره بردار موظف است، عملکرد سالانه خود را به صورت ترازنامه به ما تحویل دهد و چنانچه کوتاهی صورت گرفته باشد، بهربردار بازخواست ودرنهایت قرارداد او فسخ وبه فرد دیگری واگذارمی شود.

شایان ذکر استان سیستان وبلوچستان با دارا بودن 320کیلومترمرز آبی رتبه دوم صیدوصیادی را دراقیانوس هند پس از اندونزی داراست.این استان با دارابودن هشت بندرماهیگیری،سه مرکزتخلیه صید و32 تشکل صیادی برای بالغ بر24هزارنفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: