تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۰۹
تعداد بازدید: ۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
پمپ تزریق BRAN+LUEBBE با هدایت و همكاری كارشناسان واحد تعمیرات مجتمع دریایی نفت و گاز ابوذر منطقه خارگ در یكی از شركت‌های توانمند داخلی به روش مهندسی معكوس طراحی و ساخته شد.
به گزارش مارین نیوز از شركت نفت فلات قاره ایران، پمپ‌های تزریق نوع NDH31/KH31  شركت BRAN+LUEBBE با فشارسازی حداكثر 94 بار و دبی حداكثر 180 لیتر در ساعت از سال 1380 به شكل گسترده‌ای در سكو‌های سرچاهی مجتمع دریایی ابوذر مورد استفاده قرار گرفته است.
این پمپ‌های پلانجری شامل دو پمپ موازی هستند كه به هم كوپل شده و همزمان به شكل LP و HP مواد شیمیایی ضد خوردگی را به چاه‌ها و منیفولد خروجی تزریق می‌نمایند. 


در این راستا با توجه به نیاز به تامین قطعات یدكی و همچنین پمپ‌های جایگزین، با شركت سازنده مكاتبه شد كه این شركت به دلیل تحریم از ارائه آنها خودداری كرد. تهیه قطعات یدكی و پمپ از طریق شركت‌های واسطه نیز با قیمت هنگفت و چند برابر قیمت واقعی قابل انجام بود ولی با بررسی‌های انجام گرفته توسط كارشناسان سكو، امكان ساخت آنها مورد توجه قرار گرفت. 
بنابراین با مشورت و همكاری یكی از شركت‌های داخلی و انجام همكاری تنگاتنگ بین دو طرف، كلیه نقشه‌های ساخت قطعات تهیه شد و ساخت آن در دستور كار قرار گرفت و سرانجام در آبان‌ماه سال گذشته اولین نمونه تمام ایرانی این پمپ پس از ساخت، مورد تست عملكردی قرار گرفت و توانست تایید كارشناسان امر را جلب نماید.
گفتنی است، با این اقدام علاوه بر بومی‌سازی این پمپ، صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی نصیب كشور و صنعت نفت شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: