تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۰۹۰
تعداد بازدید: ۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله پشنهاد شرکت هندی برای واردات گاز ایران از مسیر عمان، احتمال حضور نیجریه و لیبی در نشست مشترک اوپک و غیراوپک ، تاکید قزاقستان به پایبندی توافق کاهش تولید و خرید نخستین محموله نفت هند از آمریکا بوده است.
به گزارش مارین نیوز از پایگاه خبری عمان تریبیون، شرکت هندی خط لوله گاز دیپواتر ایندیا ساخت خط لوله زیردریایی حمل گاز از ایران به «سوهار» عمان و از آنجا روی زمین به «راس الجفان» را برای ارسال به هند پیشنهاد کرده است که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
سوبود کومار جین مدیر شرکت ساوث آسیا گاز انترپرایزز (سیج) که مجری این خط لوله است، گفت: یک خط لوله 36 اینچی در عمق 3450 متری اقیانوس کار گذاشته می شود که ایستگاه گاز «کوه مبارک» در ایران را به سوهار متصل خواهد کرد.
وی افزود: این خط لوله روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز از سوهار را وارد سیستم گاز عمان می کند و یک میلیارد مترمکعب دیگر از طریق یک خط لوله 24 اینچی روی زمین مسیر خود را به سمت ایستگاه راس الجفان ادامه خواهد داد، سپس از زیر دریای عربی به سمت «پوربندر» در ایالت غربی گجرات هند خواهد رفت.

آرامکو: حرکت جهان به سوی کمبود عرضه نفت است
به گزارش رویترز، امین ناصر مدیر شرکت آرامکوی عربستان گفت: پس از کاهش حجم سرمایه گذاری و کاهش اکتشاف منابع نفتی، جهان احتمالا در حال حرکت به سمت یک دوره کمبود عرضه نفت است.
به گفته ناصر، نفت نامتعارف شیل و منابع انرژی تجدیدپذیر عامل مهمی برای کمک به تامین تقاضای آینده نفت هستند اما زود است که فرض کنیم آنها می توانند به سرعت توسعه یابند و جایگزین نفت و گاز شوند.
وی افزود: اگر نگاهی به وضعیت بلندمدت عرضه نفت بیندازیم، تصویر آن به نحو فزاینده ای نگران کننده است. 

تاخیر افزایش قیمت سوخت در عربستان 
پایگاه خبری «گالف تایمز» به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد: دولت عربستان به علت بحران اقتصادی، برنامه های خود را برای افزایش قیمت بنزین و انواع دیگر انرژی تا اواخر امسال یا اوایل سال 2018 به تاخیر می اندازد.
به گفته این منابع، دولت دور بعدی افزایش قیمت ها را به تاخیر انداخته تا اطمینان حاصل کند افزایش قیمت ها، فعالیت های صنعتی را کند نخواهد کرد.
این منابع گفتند که دولت در حال ارزیابی این مسئله است تا بداند چه مقدار قیمت ها را بالا ببرد که به اقتصاد لطمه نخورد.

قطر پترولیوم و توتال شرکت مشارکتی ایجاد می کنند
به گزارش پایگاه خبری گالف تایمز، قطر پترولیوم و شرکت فرانسوی توتال قرار است برای توسعه میدان نفتی «الشاهین» یک شرکت مشارکتی 25 ساله به نام «شرکت نفت شمال» ایجاد کنند.
بر اساس این گزارش، 70 درصد از سهام این شرکت که در هفته جاری ایجاد می شود، متعلق به شرکت قطری و بقیه سهام متعلق به شرکت توتال است. 
این میدان نفتی در 80 کیلومتری سواحل شمال شرقی قطر و در میدان نفتی شمال واقع است.

احتمال حضور نیجریه و لیبی در نشست مشترک اوپک و غیراوپک 
به گزارش رویترز، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با توجه به تلاش جهانی برای توقف افزایش تولید نفت، ممکن است از نمایندگان نیجریه و لیبی، که عرضه نفت را به تازگی افزایش داده اند، دعوت شود تا در نشست مشترک سازمان اوپک و کشورهای غیرعضو حضور یابند.
نواک گفت: با «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک صحبت کرده ایم و قرار است در دو هفته آینده مذاکراتی با این دو کشور داشته باشیم و احتمالا آنها را به نشست فنی مشترک دعوت کنیم.

وزیر انرژی روسیه: قطر به توافق جهانی نفت پایبند خواهد ماند
به گزارش رویترز، وزیر انرژی روسیه به نقل از محمد صالح الساده همتای قطری اش گفت: قطر به تعهد خود به توافق کاهش تولید نفت پایبند باقی خواهد ماند.
الکساندر نواک افزود: کشورهای عضو و غیرعضو سازمان اوپک در ماه ژوئن حدود یک میلیون و 750 هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش داده اند.

عمان فرآوری گاز میدان خزان را اوایل سپتامبر آغاز می کند
به گزارش رویترز، عمان تاسیسات جدید مربوط به فرآوری گاز میدان خزان را اوایل سپتامبر 2017 راه اندازی خواهد کرد.
ظرفیت فرآوری فاز نخست این تاسیسات 500 میلیون فوت مکعب در روز است، در حالیکه فاز دوم با همان ظرفیت اوایل 2018 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.
بی پی عمان 60 درصد از سهم این تأسیسات و شرکت اکتشاف و تولید این کشور 40 درصد دیگر را داراست. 

قزاقستان به توافق کاهش تولید پایبند باقی می ماند
به گزارش رویترز، وزارت انرژی قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد کشورش به تعهدات خود در توافق جهانی کاهش تولید نفت که تا آوریل 2018 میلادی به طول خواهد انجامید، پایبند باقی خواهد ماند.
این وزارتخانه افزود: پیشنهادی از سوی توافق کنندگان برای تمدید قرارداد یا تغییر میزان کاهش وجود ندارد، بنابراین این برنامه همچنان عملیاتی است.

کاخ کرملین: توافق جهانی نفت تغییری نکرده است
به گزارش رویترز، در پی اعلام آمادگی هفته گذشته رئیس جمهوری روسیه برای هماهنگی این کشور با تغییرات احتمالی توافق کاهش تولید نفت، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: هیچ توافق جدیدی میان اعضای سازمان اوپک و کشورهای غیرعضو از جمله روسیه بر روی برنامه جهانی کاهش تولید نفت صورت نگرفته است.
به گفته پسکوف، پوتین پیشنهادی به وزیر انرژی روسیه درباره تشدید کاهش میزان تولید ارایه نکرده است.

خرید نخستین محموله نفت هند از آمریکا
به گزارش رویترز، هند، سومین واردکننده نفت جهان، قرار است برای نخستین بار از آمریکا نفت خریداری کند که این محموله ماه اکتبر تحویل شرکت ملی نفت هند (آی او سی) خواهد شد.
آی او سی یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت با گوگرد بالا با قیمت بسیار رقابتی از ایالات متحده خریداری و اعلام کرد تا وقتی که قیمت رقابتی باشد، محموله نفت خود را از آمریکا تامین خواهند کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: