تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۳۲
تعداد بازدید: ۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
رئیس جهاد دانشگاهی از آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های شیرین سازی آب دریا خبر داد و گفت: در زمینه پرورش ماهی در قفس و توسعه مراکز ناباروری نیز آمادگی لازم را داریم.
به گزارش مارین نیوز، رئیس جهاد دانشگاهی صبح دوشنبه در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم مراکز علمی در توسعه کشور اظهار داشت: نقش مهم جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در استان بوشهر شاهد پویایی و موفقیت این مجموعه باشیم.
حمیدرضا طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ۲۰ درصد از کمک‌های وجوه عمومی استفاده می‌کند، یادآور شد: توان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها را نداریم و از مدیریت ارشد استان انتظار داریم از مجموعه جهاد دانشگاهی در استان به عنوان یک نهاد نوپا در این استان مهم حمایت کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در حوزه نفت، فعالیت‌های خوبی توسط این نهاد در دست انجام است، گفت: در حفاری‌های هوشمند و صنایع بالادستی نفت و همچنین آموزش‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی و دوره های بهره برداری و تامین و نگه داری قطعات اقداماتی توسط این مجموعه انجام شده است.
طیبی اضافه کرد: در کشت آلوئه ورا و تبدیل ژل آلوئه ورا به محصولات دیگر و همچنین فرآوری این محصول و بومی سازی و اصلاح نژاد گیاهان دارویی و سایر فعالیت‌های دارویی، تحقیقات ارزشمندی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است، ضمن اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت لازم برای شیرین سازی آب دریا را دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر استانی ساحلی است در زمینه پرورش ماهی در قفس در مرحله تولید انبوه قفس و تجهیزات لازم برای تقویت این صنعت آمادگی لازم داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور یاد آور شد: توسعه مراکز ناباروری، درمان برص، زخم های دیابتی، مرکز ذخائر ژنتیک و سایر حوزه های علمی و پژوهشی هم ظرفیت لازم را داریم.
طیبی افزود: از طریق موسسه رویان، ۷۰۰ دوره آموزشی در ۷ گروه تخصصی در سطح کشور راه‌اندازی می‌کنیم و برای توسعه علم و فناوری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: