تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۳۳
تعداد بازدید: ۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
مسئول امور شهدای گمنام استان هرمزگان از برگزاری مراسم تشیع دریایی شهدای گمنام از جزیره قشم تا بندرعباس خبر داد و گفت: پیکر مطهر شش تن از این شهیدان صبح چهارشنبه به صورت تشییع دریایی از اسکله شهید ذاکری شهر قشم به سمت اسکله شهید حقانی بندرعباس با هدف تدفین در چند شهر استان هرمزگان منتقل خواهند شد.
به گزارش مارین نیوز، پیکر ۸ تن از این سروقامتان تاریخ صبح سه شنبه از مسیر آسمان وارد شهر قشم شدند. هرچند نبود نام و نشان از این عزیزان برای پدران، مادران، همسران، فرزندان و خانواده آنان بسیار سخت و دردناک است اما ملت ایران پیوسته با افتخار تمام در آئین تشییع و تدفین این بزرگمردان تاریخ دفاع مقدس سنگ تمام گذاشته اند. 
پیکر پاک هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت ۱۹ بر دوش مردم ولایی شهر از صحن امامزاده سید مظفر (ع) تا مصلای امام علی (ع) شهر قشم تشییع می شوند.
پیکر مطهر شش تن از این شهیدان صبح چهارشنبه به صورت تشییع دریایی از اسکله شهید ذاکری شهر قشم به سمت اسکله شهید حقانی بندرعباس با هدف تدفین در چند شهر استان هرمزگان منتقل خواهند شد.
مسئول امور شهدای گمنام استان هرمزگان در گفتگو با شبستان در بندرعباس عنوان کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام صادقیه، پیکر هشت تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس وارد هرمزگان می شود و پس از تشیع در چهار نقطه از این استان شهیدپرور خاکسپاری خواهند شد.
سجاد امیریان با بیان اینکه از ساعت 18:30 روز سه شنبه 27 تیر آیین تشیع شهدا از امامزاده سیدمظفر(ع) به سمت مصلی امام علی(ع) شهر قشم برگزار می شود، افزود: پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، مراسم «شبی با شهدا» در مصلای جزیره برگزار مس گردد.
امیریان حرکت کاروان شهدای گمنام به سمت اسکله شهید ذاکری را ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه 28 تیر اعلام و اظهار کرد: مراسم تشیع دریایی شش تن از شهدای گمنام از ساعت هشت از جزیره قشم به سمت اسکله شهید حقانی بندرعباس آغاز می شود.
وی ادامه داد: ساعت 18 روز چهارشنبه پیکرهای دو تن از شهدا از مصلی امام علی(ع) قشم به سمت رمکان برگزار و سپس مراسم وداع در مسجد جامع اهل سنت این روستا برگزار خواهد شد.
مسئول امور شهدای گمنام استان هرمزگان اضافه کرد: ساعت 21 نیز مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) همراه با آیین وداع با شهدا در محل مهدیه شهدای گمنام جزیره قشم برگزار می گردد.
وی خاطرنشان کرد: ساعت 18 روز پنجشنبه 29 تیر ماه نیز مراسم تشیع پیکر این دو شهید از مصلی امام علی(ع) به سمت شهرک امام حسن مجتبی(ع) نیروی دریایی سپاه برگزار و سپس پیکر این دو شهید در این شهرک به خاک سپرده می شود.
به گفته امیریان؛ پیکر پاک و مطهر 2 تن دیگر از این شهدا نیز پس از تشیع در شهرستان حاجی آیاد، در شهر سرگز بخش احمدی تدفین خواهند شد.
وی افزود: پیکر ۲ شهید نیز عصر روز پنجشنبه«سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)» در شهر گوهران و پیکر 2 شهید دیگر در روز جمعه پس از حضور در نماز جمعه و تشییع در روستای درنگ مدو مرکز بخش گافر و پارامون آرام می گیرند.




منبع : خبرگزاریهای داخلی 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: