تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۴۶
تعداد بازدید: ۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد چالش نوآوری را در سراسر جهان برای دانشجویان راه اندازی کرده است تا از طریق آن راهکارهایی برای مبارزه با ریختن پسماند پلاستیکی در اقیانوس ها بیابد.
به گزارش مارین نیوز، سازمان محیط زیست سازمان ملل متحد (United Nations Environment Programme)، با چالش نوآوری برای مبارزه با ریختن پسماند پلاستیکی در دریاها، دانشجویان سراسر جهان را دعوت کرده است تا ایده های تازه ای در زمینه مهندسی، ارتباطات، اقتصاد و مدل سازی داده ها ارائه دهند. 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی UNEP، قرار است دانشجویان در این رقابت راه حل هایی جهانی مشکل پسماند پلاستیکی در دریا را برای نسل بعدی پیدا کنند.
هر سال 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس ها ریخته می شود؛ این یعنی یک کامیون زباله در هر دقیقه. این آلودگی موجب به خطر افتادن بقای ماهی ها و سایر موجودات دریایی شده و باعث تخریب اکوسیستم های دریایی و ساحلی ای می شوند که زندگی بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان را تامین می کند. 
با ورود پلاستیک به زنجیره غذایی، سلامت انسان نیز به خطر می افتد. در صورت عدم اقدام به موقع انسان ها برای جلوگیری از این اتفاق، تا سال 2050 در اقیانوس ها بیشتر پلاستیک وجود خواهد داشت تا ماهی !
از برندگان مسابقه نوآوری برای مبارزه با ریختن پسماند پلاستیکی در دریاها، برای شرکت در ششمین کنفرانس بین المللی تفکیک پسماند دریایی در سان دیگوی کالیفرنیا دعوت شده و به آن ها کمک های رایگان برای توسعه ایده هایشان داده می شود. 
مهلت ثبت نام در این مسابقات 6 اکتبر 2017 است. برای شرکت در این دوره، دانشجویان باید در ماه ژوئن 2017 در یک برنامه تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنند و توسط یک عضو هیات علمی پشتیبانی شوند و یک مقاله ارائه دهند. 

برای اطلاعات بیشتر راجع به شرکت در این مسابقه به آدرس زیر مراجعه فرمایید: 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: