تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۵
تعداد بازدید: ۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
بر اساس تصمیم پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید میگوی صورتی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تا اطلاع بعدی ممنوع است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از صدا و سیما، بر اساس تصمیم پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید میگوی صورتی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تا اطلاع بعدی ممنوع است.ممنوعیت صید میگوی صورتی با هدف حفظ و صیانت از ذخایر میگو با توجه به فصل تخم گذاری این آبزی صورت می‌گیرد.
شیلات خوزستان از قایق‌ها وشناورهای صیادی خواسته است از صید میگو خودداری کنند؛ ضمن اینکه در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد؛ این در حالی است که حمل و نقل میگو و آلات و تجهیزات صید میگوی صورتی ممنوع است.
سالانه حدود سه هزار تن میگوی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که بخشی صید مرغوب میگو به خارج صادر می‌شود. حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در خوزستان به صید و صیادی مشغول هستند.
معیشت حدود ۵۰هزار نفر در خوزستان از طریق صید و صیادی تأمین می‌شود. سال گذشته حدود ۴۳هزار تن ماهی و میگو از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد که نسبت به سال ماقبل آن ۱۰درصد کاهش نشان می‌دهد.
بی توجهی به ممنوعیت صید، ناوگان سنگین صیادی، ورود صیادان غیرمجاز به این حرفه، آلودگی، تغییرات زیست محیطی دریایی و صید در موقع تخم گذاری از دلایل کاهش میزان صید در سال‌های اخیر بوده است./


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: