تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرلنگه در خصوص به گل نشستن نهنگی در بندر گرزه، گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده این لاشه مربوط به نهنگی از نوع براید (نهنگ گرمسیری) است که طول آن 12 متر و وزن تقریبی آن 10 تن است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرلنگه با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده این لاشه مربوط به نهنگی از نوع براید (نهنگ گرمسیری) است که طول آن 12 متر و به وزن تقریبی 10 تن است.
سامان قاسمی افزود: نهنگ براید با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت و تا عمق 300 متری دریا در آب‌های خلیج‌فارس، اقیانوس اطلس، آرام، هند و آب‌های مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و آب‌هایی با حرارت 16 درجه سانتی‌گراد به بالا زندگی می‌کند.


وی با اشاره به اینکه به اتفاق همکاران در محل، حاضر و در حال نمونه‌برداری از لاشه و علت مرگ این نهنگ هستیم، تصریح کرد: علت مرگ این نهنگ در دست بررسی است و از جمله مهمترین دلایل مرگ نهنگ‌های براید برخورد با ادوات صیادی و شناورهای سنگین است.
قاسمی بیان داشت: به‌علت مواج بودن و بالا آمدن آب دریا، لاشه نهنگ به سمت دریا رفته و کار نمونه‌برداری را دشوار کرده است ولی این کار انجام خواهد شد و علت مرگ این نمونه کمیاب از موجودات دریایی پس از انجام تحقیقات و آزمایشات لازم توسط کارشناسان این سازمان به‌زودی اعلام می‌شود.
گفتنی است، لاشه نهنگ به گل نشسته در محدوده بندرگرزه و بندرطاحونه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه پیدا شده است. بندر گرزه با 267 خانوار و یک هزار و 170 نفر جمعیت از توابع بخش شیبکوه در 100 کیلومتری غرب شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان واقع شده و معیشت مردم آن بر پایه صید و صیادی قرار دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: