تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
پروژه ساخت بندر صیادی شهید باهنر به عنوان تنها بندر صیادی کشور با عمق آبخور زیاد برای پهلوگیری کشتی های بزرگ صیادی، پنجم شهریور ماه به مناقصه گذاشته خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اظهار کرد: به منظور توسعه بنادر صیادی در جنوب کشور، به زودی شاهد آغاز عملیات ساخت بندر صیادی شهید باهنر در استان هرمزگان هستیم.
سید مصطفی بهشتیان ادامه داد  : ساخت بندر صیادی شهید باهنر به عنوان یکی از پروژه های جدید احداث بنادر صیادی کشور در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران،افزود: به منظور آغاز عملیات اجرایی این پروژه تا کنون اعتباری تخصیص نیافته است.
وی در ادامه اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته اختصاص 15 میلیارد ریال برای شروع پروژه ساخت بندر صیادی شهید باهنر مصوب شده بود که در نهایت هیچ گونه اعتباری به این پروژه بزرگ شیلاتی اختصاص نیافت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود تاکید کرد: بندر صیادی باهنر تنها بندر صیادی کشور محسوب می شود که دارای آبخور با عمق زیاد برای پهلوگیری کشتی های بزرگ صیادی است.
وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه بهسازی این بندر قدیمی در استان هرمزگان جهت پهلوگیری شناورهای بزرگ صیادی بسیار ضروری است، اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم امسال شاهد اجرایی شدن این پروژه خواهیم بود.
بهشتیان تاکید کرد: هم اکنون پروژه احداث بندر صیادی شهید باهنر به دلیل امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ، در رتبه نخست اولویت پروژه های ساخت بنادر صیادی کشور قرار دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 26 میلیارد ریال اعتبار به پروژه ساخت بندر صیادی شهید باهنر تخصیص یابد.
بهشتیان بیان داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، ساخت بندر صیادی شهید باهنر در نهایت به 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون ساخت بندر شهید باهنر در اولویت سازمان شیلات ایران قرار دارد، گفت: پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم شاهد اتمام این پروژه ظرف دو سال آینده باشیم.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه پروژه بندر صیادی شهید باهنر برای تامین اعتبار در زمره پروژه های احداث بنادر صیادی قرار گرفته است، بیان داشت: در واقع قرار است بندر صیادی باهنر بهسازی شود.
بهشتیان ادامه داد: از آنجا که پروژه احداث بندر صیادی شهید باهنر از 25 سال پیش در لیست پروژه های احداث قرار داشته است، لذا ردیف اعتباری برای بهسازی این بندر صیادی از محل اعتبارات پروژه های احداث بنادر صیادی تامین می شود.
این مقام مسئول درسازمان شیلات ایران اذعان داشت: پروژه ساخت بندر صیادی شهید باهنر به عنوان تنها بندر صیادی کشور با عمق آبخور زیاد برای پهلوگیری کشتی های بزرگ صیادی، پنجم شهریور ماه به مناقصه گذاشته خواهد شد.
وی یادآور شد: بخش خصوصی نیز برای ساخت این بندر صیادی بسیار علاقه مند بود اما با توجه به اهمیت بندر صیادی شهید باهنر، سازمان شیلات ایران ساخت این پروژه را به عهده گرفت.

ترمیم اسکله بندر صیادی شهید باهنر به طول 170 متر
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به وجود 170 متر اسکله در این بندر صیادی عنوان کرد: ترمیم این اسکله صیادی در قالب احداث بندر صیادی شهید باهنر و طی دو سال صورت خواهد گرفت.
بهشتیان همچنین با بیان اینکه شمع های اسکله تخریب شده است، بیان داشت: همچنین قصد داریم عرشه اسکله را برداریم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، به وجود ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی قدیمی در محوطه بندر صیادی شهید باهنر، تاکید کرد: در قالب پروژه ملی احداث بندر صیادی شهید باهنر، ساختمانهای جدید در محوطه این بندر صیادی ساخته خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: