تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۵۱
تعداد بازدید: ۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
آخرین تست از سری چك هاى قبل از تحویل بویه كه توزین در خشكى به همراه كنترل تریم (ایستایى افقی) در داخل آب و قرائت درافت و اطمینان از پایداری شناورى بویه است با انجام بالاست و لیفت و استقرار بدون حضور بخش خارجى و با استفاده از سازنده گان داخلى در كنار رود اروند با موفقیت انجام شد.
به گزارش مارین نیوز، این اولین بویه یا ترمینال شناورى هست كه بدون حضور بخش خارجى و با استفاده از سازنده گان داخلى و تحت مدیریت تاسیسات + یكى از شركتهاى زیرمجموعه به نام IPS و نظارت رده بندى داخلی در خرمشهر ساخته شد.
بر اساس گزارش شرکت تاسیسات دریایی ایران، مشخصات فنى این بویه از لحاظ ظرفیت مشابه بویه فاز هاى 6-8 پارس جنوبی است كه توسط بلو واتر هلند و با نظارت و مهندسی و تامین كالا از سوی ایشان در داخل كشور ودر یارد بوشهر ساخته شد. لیكن بویه ساخته شده در خرمشهر با مهندسی تطبیقى و معكوس و تامین كالا و ساخت تحت مدیریت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایى انجام گردیده است.


وزن خشك این بویه حدود 228 تن است و ظرفیت پمپاژ 5200 مترمكعب در ساعت كاندنسیت یا میعانات گازى حاصل از جدا سازى گاز ترش در پالایشگاه هاى پارس جنوبى را به كمك دو سرى رایزر منعطف زیر ابى به تانكر دارد و میتوان از آن برای صادرات و یا واردات نفت و میعانات گازی استفاده نمود.
اكنون با این تست موفقیت آمیز شركت تاسیسات دریایی و صنعت نفت و گاز كشور میتواند رأسا برای مهندسی و ساخت و بكار گیری این ترمینال چند منظوره اقدام نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: