تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۷۷
تعداد بازدید: ۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یکهزارو 720 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های بندر بوشهر که در جزیره نگین در دست اجراست مصوب شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار برای اجرای پنج طرح در حوزه احداث تاسیسات زیربنایی، راه و پل دسترسی، لایروبی اسکله و دیگر زیرساخت‌ها هزینه می شود. 
محمد بنچاری با اشاره به اجرای عملیات برق رسانی به جزیره نگین گفت: طرح برق رسانی به این جزیره اکنون با سرعت قابل قبولی در دست اجراست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اسکله و پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین که با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به پنج هزار متر مکعب خاک‌برداری و یکهزار و 900 مترمکعب بتن‌ریزی در ساخت اسکله و پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین اظهار داشت: در ساخت این پایانه 270 شمع نصب شده و آذر ماه امسال فاز نخست اسکله و پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر به بهره برداری می رسد.
بنچاری در ارتباط با زمان اتمام طرح های جزیره نگین گفت: اعتقادی به اتمام پروژه در این جزیره نداریم بلکه باید با تعریف پروژه های گوناگون در صدد توسعه روز افزون مجتمع بندری جزیره نگین باشیم.
وی در ارتباط با ظرفیت پذیرش کشتی در بندر بوشهر یادآور شد: اکنون ظرفیت پذیرش کشتی های 20 تا 25 هزار تنی فراهم است که با پایان عملیات افزایش عمق کانال دسترسی این میزان به 50 هزار تن افزایش می یابد.
بنچاری در باره دلیل الزامی شدن سوخت گیری شناورها از طریق شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در بوشهر گفت: در این زمینه رایزنی ها و پیگیری ها صورت گرفته که امیدواریم بزودی به نتیجه لازم دست پیدا کنیم و شناورها اجباری برای سوخت گیری در بندر بوشهر نداشته باشند.
وی همچنین در باره صدور صورت حساب های موازی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی و شرکت هدایت کشتی برای شناورها بیان کرد: اگر مالکان شناورها در باره هزینه های تعریف شده بندری شبهه یا تردیدی دارند، می توانند با مراجعه به این اداره کل موضوع را پیگیری کنند.
بنچاری در ارتباط با مسئولیت های اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با وجود اینکه مهمانسرای این اداره کل برای کارکنان بندر عسلویه در جم احداث شده زمینه استفاده آن برای استفاده حریفان تیم پارس جنوبی جم را فراهم کردیم.
وی ادامه داد: پیش بینی احداث یک استخر در مجتمع ورزشی خلیج فارس بوشهر از دیگر پروژه هایی است که در اجرای مسئولیت اجتماعی خود آن را تعریف کردیم.

گفتنی است، هم اکنون ظرفیت بندر بوشهر در زمینه تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن در سال است که با بهره برداری از طرح توسعه جزیره نگین این میزان به 15 میلیون تن افزایش می یابد. در استان بوشهر 11 بندر تجاری فعال است که 11 هزار و 100 شناور ساماندهی شده و 40 هزار دریانورد در آنها فعالیت دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: