تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۸۷
تعداد بازدید: ۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
نماینده مردم بندرعباس در مجلس،گفت: صیدهای بی رویه آبزیان توسط کشتی‌های صنعتی و چینی صیادان را گله‌مند کرده است، بنابراین برای حمایت از صیادان داخلی، مجلس بایداز ابزار قانون گذاری در این زمینه استفاده کند.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم بندرعباس در مجلس درباره صیدهای بی رویه آبزیان توسط کشتی‌های صنعتی و چینی در سواحل جنوب کشور، گفت: صید های بی رویه آبزیان توسط کشتی‌های صنعتی و چینی، اقتصاد معیشتی صیادان را بطور مستقیم هدف گرفته است و با توجه به اینکه اقتصاد معیشتی صیادان با صید آبزیان دریایی گره خورد است؛ نباید اجازه داد کشتی های چینی نفس صید داخلی را سرد کنند.
احمد مرادی با بیان اینکه کشتی‌های صنعتی نباید در محدود منابع آبی کشور به صید بپردازند، تصریح کرد: بنده احساس می کنم، پشت پرده صید کشتی های چینی در سواحل جنوبی کشور رانت هایی نهفته است و این افراد با استفاده از خلاءهای قانونی، صیدهای بی رویه توسط کشتیهای چینی را ساماندهی کرده اند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صیادان سنتی به جز صید ماهی منبع اقتصادی دیگری برای ارتزاق ندارند، اما متاسفانه کشتی‌های صنعتی با صید ماهی‌های خرد و بزرگ اقتصاد صیادان داخلی را برهم می زنند.
وی با بیان اینکه کشتی‌های صنعتی با صیدهای  بی رویه ذخائر آبزیان دریایی را به خطر  می اندازند، گفت: کشتی‌های صنعتی با ابزارهای ماهواره ای ماهی های  خرد وکلان  را صید می کنند ودر این شرایط سزاوار نیست تورهای صیاد داخلی از صید خالی باشد.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: صیدهای بی رویه آبزیان توسط کشتی های صنعتی و چینی صیادان  راگله مندکرده است، بنابراین  برای حمایت از صیادان  داخلی،بهارستان می تواند با  تصویب قانونی اجازه ندهد، کشتی های چینی در محدوده منابع آبی کشور  بویژه  شهرهای  ساحلی  همجوار خلیج فارس به صید آبزیان بپردازند./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: