تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۴۲
تعداد بازدید: ۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیرعامل شرکت فیدار آفرینان آریو فرتاک: حمایت از صنعت دریایی علی‌الخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرفت و توسعه دریایی را در پی دارد و می‌بایست آگاهانه بجای هزینه اسراف گرایانه در برخی بخش‌های دولتی، با اعتماد به فرزندان این کشور در جهت ارتقا تولید داخلی، به آینده این صنعت اتکا کرد.
به گزارش مارین نیوز، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سومین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، به سراغ فناوران و صاحبان این صنعت رفتیم تا جنبه‌های ‌لازم بررسی یک ایده را بشناسیم و در نهایت ایده‌های ‌اجرایی‌تری ‌را بپرورانیم. 
علیرضا حبیبی کارشناس ارشد سازه کشتی و مدیرعامل شرکت فیدار آفرینان آریو فرتاک از شرکت‌کنندگان همیشگی جشنواره دریا است که تنها راه تعالی و پیشرفت کشور را حمایت بی‌منت از صنعت دریایی کشور می داند. 
حبیبی متعتقد است حمایت از صنعت دریایی علی‌الخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرفت و توسعه دریایی را در پی دارد و می‌بایست آگاهانه بجای هزینه اسراف گرایانه در برخی بخش‌های دولتی، با اعتماد به فرزندان این کشور در جهت ارتقا تولید داخلی، به آینده این صنعت اتکا کرد.
در زیر گفتگوی انجام شده با این فعال حوزه فناوری را می خوانید:

آقای مهندس بفرمایید شرکت از چه زمانی فعالیت حرفه ایی خود رو  شروع کرد؟ و در چه حوزه‌هایی فعالیت داشته؟ 
فعالیت را از سال ۸۹ به‌صورت حرفه‌ای‌ در حوزه صنعت دریایی با طراحی سیستم‌های رانش شناورهای مدل و بدنه این نوع شناورها در شرکت آغاز کردیم. در سال‌های بعد به‌صورت جدی‌تر به طراحی و ساخت سیستم رانش پرداخته و در همین راستا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری‌سازی اولین نمونه بومی شناور تفریحی جت اسکی ساخته شد. هم‌اکنون شرکت خود را در ۴ حوزه طراحی و ساخت انواع شناور کامپوزیتی، طراحی و ساخت انواع سیستم راش دریایی بخصوص سیستم رانش واترجت و  انواع اسکله شناور و سازه‌های مرتبط با آن همچنین طراحی و ساخت انواع شناور تفریحی جت اسکی ارتقا داده است.

آینده مبادلات تجاری را در شرکت چگونه می‌بینید؟
در سطح بین‌الملل برای مبادلات تجاری و فناورانه در آینده با ارتقا کیفیت محصولات به‌طوری‌که توان رقابت با نمونه‌های خارجی خودش را داشته باشد به‌طور حتم وارد بازار جهانی خواهیم شد و این مهم مستلزم پشتوانه مالی و بازرگانی قوی است که با حمایت های دولت میسر خواهد شد.
در صورت اخذ برخی کمک‌های مالی جهت توسعه محصولات، شرکت در آینده نزدیک قادر است در دفتر طراحی برای ۱۰ نفر و در کارگاه تولیدی ۱۵ نفر را به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر را به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد نماید و در مبادلات تجاری آینده هم قطعاً با توسعه سطح کمی و کیفی محصولات حضور قابل‌توجهی در مبادلات داخلی و خارجی خواهد داشت. البته در آینده شرکت ۱۰ طرح جدید در دست دارد که به‌صورت مرحله‌ای‌ به مرحله تولید رسانده و به تنوع محصولی خود اضافه می‌کند. 
دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت قطعا حضور با ثبات و طولانی در صنایع دریایی و ایفاء نقش مؤثر در این حوزه است، تمام تلاشمان را خواهیم کرد با شیب قابل قبولی به اهداف شرکت برسیم.

آیا در جشنواره‌های دریایی حضورداشته‌اید؟ با چه طرحی شرکت کردید و به مقامی دست‌یافتید؟
در جشنواره‌های داخلی و خارجی بسیاری حضور داشتیم و توانستیم مقام‌های اول تا سوم را  در جشنواره‌هایی همچون جشنواره مخترعین سال ۲۰۱۰ نورنبرگ آلمان که یک مدال طلا و یک مدال نقره در خصوص طراحی شناور عمود پرواز هوشمند و طراحی زیردریایی هوشمند با سیستم رانش توربوپراپ به دست آوریم. 

جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، تا چه میزان در آشکار کردن مشکلات و مسائل دریایی کارا بوده است؟
به‌طور حتم جشنواره‌های تخصصی می‌تواند انگیزه در علاقه‌مندان ایجاد کند، اما حمایت و پشتیبانی از برگزاری جشنواره‌هایی این‌چنینی به‌صورت مداوم بسیار مهم‌تر است. که در این بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند نقش پررنگی را ایفاء کند. 
طرح‌های شرکت فیدار آفرینان آریو فرتاک از لحاظ تکنولوژی در صنعت دریایی به‌عنوان پیشرفته‌ترین محصولات محسوب و کمک شایانی به بحث ممنوعیت واردات محصولات مشابه خارجی داشته است که با شکست مشکلات صادرات توانسته باعث پیشرفت صنعت دریایی در تأمین این محصولات در کشور شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: