تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۷۳
تعداد بازدید: ۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
با رفع اشكال و راه‌اندازی كمپرسورهای LP و HP توربین كمپرسور A در سكوی سلمان علاوه بر جبران كاهش تولید بیش از 5 هزار بشكه‌ای، باعث صرفه‌جویی چند میلیون دلاری شد.
به گزارش مارین نیوز، بخش قابل توجهی از تولید نفت در میدان سلمان به روش فرازآوری با گاز و توسط توربو كمپرسورها انجام می‌شود. به منظور حفظ پشتوانه عملیاتی تیم تعمیرات مكانیك و توربین و گروه بهره‌برداری سكوی سلمان شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، اقدام به پیاده‌سازی واحد LP و HP و نصب دو واحد نوسازی شده جدید روی توربوكمپرسور A نمودند كه پس از مراحل نصب و آماده‌سازی در حین راه‌اندازی، نشتی شدید گاز از بخش خروجی واحد LP كمپرسور Lp Compressor Discharge End Cap مشاهده و عملیات راه‌اندازی متوقف شد. همزمان توربو كمپرسور E نیز در بخش توربین دچار اشكال شد و به طور كامل از سرویس خارج و عملیات تولید نفت به روش فرازآوری كاملا متوقف شد.
با توجه به اینكه انجام تعمیرات روی كمپرسورهای یاد شده مستلزم پیاده‌سازی و انتقال آنها به كارگاه مجهز به ابزار ویژه در خارج از كشور بود و هیچ‌گونه ابزار تخصصی برای این كار در سكو وجود نداشت، کارکنان تعمیرات مكانیك و توربین با ابتكار و تلاش شبانه‌روزی نسبت به ساخت ابزار ویژه مورد نیاز تعمیر اقدام نمودند. همچنین برای شتاب‌بخشی به كار بدون پیاده‌سازی كمپرسور، عملیات رفع اشكال نشتی و لرزش كمپرسور با تعویض Seal Ring و دو مرحله وزنه‌گذاری در ده روز مداوم انجام و كمپرسور با شرایط عملیاتی مطلوب در خط قرار داده شد. انجام این كار در كوتاهترین زمان ممكن، كاهش تولید بیش از 5 هزار بشكه‌ای را جبران نموده و بدون صرف هیچ‌گونه هزینه مالی، باعث صرفه‌جویی چند میلیون دلاری شده است.
گفتنی است، همكاران واحدهای تعمیرات شامل تعمیرات عمومی، جوشكاری، كنترل و ابزار دقیق و بهره‌برداری، در راه‌اندازی این توربین كمپرسور با واحد تعمیرات توربین همكاری خوب و شایسته‌ای داشته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: