تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۱۰
تعداد بازدید: ۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با تاكید بر متصل شدن زنجیره فعالان دریایی در عملیاتی شدن توسعه و پیشرفت در صنعت دریایی گفت: جشنواره دریا مسیر پیشرفت اهرم خوبی به منظور یكجا سازی جزیره های مختلف فعال در بخش دریا به شمار میرود.
به گزارش مارین نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، هدف أصلی این جشنواره را پیوند میان زنجیره علم تا عمل خواند و گفت: جشنواره دریا تنها مختص ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی نیست بلكه متشكل از نمایندگان، شركت های دانش بنیان دریایی، سازمان ها و ارگان های دریایی بوده و هست و در طی فعالیت های مستمر در سه دوره متوالی ضمن برگزاری جشنواره دریا، با رویكرد تعامل میان فعالان دریایی به دنبال توسعه دریا محور است. 
محمد سعید سیف با اشاره به حضور دانش آموزان در این رویداد دریایی گفت: ما از ابتدای اغاز این رویداد دانش آموزان را به این میدان آوردیم تا با آینده نگری و آموزشات لازم آنها را آماده تأسیس شركت های دانش بنیان دریایی و ورود به صنعت كشور كنیم. 
وی با تاكید بر متصل شدن زنجیره فعالان دریایی در عملیاتی شدن توسعه و پیشرفت در صنعت دریایی گفت: جشنواره دریا مسیر پیشرفت اهرم خوبی به منظور یكجا سازی جزیره های مختلف فعال در بخش دریا به شمار میرود. 
سیف با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره گفت: بخش طرح ها و دست آوردهای فناورانه دریایی مهمترین عملكرد این جشنواره است كه از تعداد ٤٣ طرح دریافت شده، ٩ طرح شناخته و در این رویداد دریایی از آنها تقدیر خواهد شد.  
سیف با اشاره به بخش ایده بازار بیان كرد: در بخش ایده بازار چهار صد ایده دریافت شد كه از این میان بعد از داوری آثار، در روز از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی افزود: در طَی این سه روز مسابقات Rov و ربات های زیر آب را خواهیم داشت و بیش از١٠ تیم به رقابت خواهند پرداخت. 
 
وی در پایان با تاكید بر اهمیت دریا در جهت توسعه دریا محور و اقتصاد دریایی گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در رابطه با تعریف مسائل دریا و فرهنگ سازی در این بخش در تكمیل یك زنجیره هم افزا در حركت است تا بتواند آینده ایی روشن در این صنعت را رقم زند. 


سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و با همکاری و مشارکت ستاد توسعه  فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی از 9 تا 11 آبان ماه جاری در محل باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: