تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۲۶
تعداد بازدید: ۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
رییس سازمان شیلات با بیان اینکه درسال 96 نیز حداقل سه تن خاویار تولید میشود، تصریح کرد: ما برای سال پایانی برنامه ششم توسعه سال 1400 نیز 10 تن خاویار پرورشی را هدف گذاری کردیم که تولید شود و این درحالی است که واردات خاویار و گوشت ماهیان خاویاری و میگو به کشور ممنوع است.
به گزارش مارین نیوز، رییس سازمان شیلات کشور درباره وضعیت کنونی تولید آبزیان درکشور، گفت: آمار و ارقام صادرات و واردات آبزیان دریایی را اگر کنار هم بگذاریم به هیج وجه قابل مقایسه نیستند.
حسن صالحی، تصریح کرد: هر محصولی از آبزیان که امروزه دربازار عرضه می شود، چه محصول فرآوری شده که توسط دامپزشکی کنترل می شود و چه محصولات فرآوری شده که توسط سازمان غذا و دارو تولید می شود، تحت کنترل های نظارتی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: امروزه 140 کشور دنیا ماهی تیلا پیا را تولید می کنند بنابراین باید به این نکته توجه کرد که امروزه در تجارت بین الملل طبعا داد و ستد وجود دارد، بنابراین اگر امروزه بیشترین صادرات ماهی و میگو ما به کشور چین است ما باید به طبعا آن مذاکره برای واردات برحسب نیاز نیز داشته باشیم.
رییس سازمان شیلات، تصریح کرد: ما در عمل تعرفه واردات ماهی تیلا پیا را افزایش دادیم و اخیرا هم پیشنهادی به وزیر محترم دادیم که به ازای واردات هر کیلو تیلا پیا 5 کیلو قزل آلا صادر شود و این موضوع را به عنوان پیشنهاد عرض کردم تا بتوان صادرات را نیز در این راستا افزایش دهیم.
صالحی افزود: از سال 2010 میلادی روسایی جمهور 5 کشور ساحلی در باکو توافق کردند که 5 سال صید تجاری ماهیان خاویاری در دریا ممنوع شود.
وی ادامه داد: امروزه بیش از 80 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور داریم و ما امروزه تولید خاویار را نه تنها در سه استان شمالی کشور بلکه در یزد ودیگر شهرها نیز داریم و از همین رو در سال 95 نیز 2000 تن گوشت ماهیان خاویاری و 2 تن خاویاری پرورشی تولید شده است.
رییس سازمان شیلات با بیان اینکه درسال 96 نیز حداقل سه تن خاویار تولید میشود، تصریح کرد: ما برای سال پایانی برنامه ششم توسعه سال 1400 نیز 10 تن خاویار پرورشی را هدف گذاری کردیم که تولید شود و این درحالی است که واردات خاویار و گوشت ماهیان خاویاری و میگو به کشور ممنوع است./


منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: