تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۷۵
تعداد بازدید: ۲۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
بعدازظهر روز گذشته جلسه ستاد اجرایی نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی به میزبانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور نمایندگان ارگانها و سازمانهای مختلف برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بعدازظهر روز گذشته در نشست ستاد اجرایی نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور حاضرین در این جلسه، پیروزی جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و حذف گروه جعلی و ساختگی داعش در منطقه را تبریک گفت.  


محمد رحیم دهقانی در ارتباط با وضعیت صدرا از دو سال پیش تاکنون گزارشی ارائه و اظهار داشت: بعد از بازگشت شرکت صدرا به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در این مدت با همت قرارگاه و کمک ها و پشتیبانی دولت و همچنین حمایت معنوی انجمن مهندسی دریایی ایران، الحمدالله امروز وضعیت شرکت صدرا بهتر و کاملا متفاوت با دو سال قبل شده است. 
وی با بیان اینکه در تمامی پروژه ها پیشرفت فیزیکی خوبی داریم و برخی نیز تحویل شده است، افزود: تا پایان سال 96 ان شاالله بقیه پروژه ها اتمام و تحویل خواهند شد. 


مدیرعامل صدرا گفت: امیدواریم در ادامه مسیر با حمایت همه ارگانها، شاهد رونق بیشتر شرکت صدرا در صنایع دریایی باشیم.
در ادامه این نشست دبیرکمیته علمی همایش با اشاره به استقبال صورت گرفته از همایش و دریافت بیش از 450 مقاله در 10 محور تعیین شده، اظهار داشت: از این تعداد 350 مقاله پس از داوری پذیرفته شده است. 
دکتر محمد بهاری افزود: از تعداد مقالات پذیرفته شده بر حسب نمره و محورهای همایش، 50 مقاله شفاهی و 100 مقاله بصورت پوستر در روزهای همایش ارائه خواهد شد.  


وی گفت: همچنین استقبال قابل توجهی از کارگاه ها صورت گرفته است که در نظر است در محورهای متنوع 20 کارگاه توسط متخصصان ایران و کشورهای پیشرو در صنایع دریایی ارائه شود و تلاش شده پیمانکاران با توجه به تجاربشان در انجام پروژه ها، بیشتر در کارگاه ها ورود کنند.
دبیرکمیته علمی همایش نوزدهم صنایع دریایی با بیان اینکه در برنامه های همایش یک پانل تخصصی تحت عنوان "پانل نفت و گاز" پیش بینی گردیده، خاطر نشان کرد: برای این پانل شش محور تعیین شده و مدیریت آن با آقای دکتر غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران خواهد بود که قرار است بیشتر به معضلات و مشکلات کارفرمایان در زمان انجام پروژه ها بپردازد. 


مدیر اجرایی همایش نوزدهم صنایع دریایی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش اجرایی همایش از جمله ثبت نام متقاضیان، تهیه برنامه، دعوت مسئولین و سخنرانان، اعلام داشت: میزگرد تخصصی تحت عنوان"راهکارها و روش های توسعه صنعت دریایی و دریانوردی در برنامه ششم توسعه کشور" با حضور مدیران ارشد از ارگانهای مختلف در این همایش برگزار می شود. 
مهندس فلاحتی آذر با بیان اینکه دریافت تیزرهای تبلیغاتی شرکتها در حال انجام است از نمایندگان حاضر در جلسات درخواست نمود برای تسریع در انجام امور، همکاری و هماهنگی لازم را با دبیرخانه همایش داشته باشند.


در این جلسه مدیراجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی نیز گزارشی از حضور پاویون ایران در نمایشگاه یوروپوت رتردام و همچنین تفاهم نامه های امضا شده بین شرکتهای ایرانی و خارجی از جمله شرکت اروندان با Damen و سازمان صنایع دریایی با شرکت Holland Shipyards و دیگر شرکت‌های خارجی ارائه نمود.
مجید ایزدخواه در ادامه اعلام کرد جلسه‌ای با کنسرسیوم انجمن لایروبی اروپا (Ceda) برگزار و قرار شد در همایش نوزدهم حضور داشته باشند و کارگاهی نیز ارائه دهند. سپس به حضور بیش از 250 شرکت داخلی و شرکتهای خارجی از کشورهای مختلف از جمله هلند، آلمان، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، فنلاند، اسپانیا، کره جنوبی، چین، امارات، عمان و ... در نوزدهمین نمایشگاه کیش اشاره نمود.
وی با تاکید به اینکه امسال بازدیدکنندگان از نمایشگاه لازم است در سایت نمایشگاه به نشانی iranimex.ir ثبت نام و کارت ورودی خود را دریافت نمایند، اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده در محل های ورودی نمایشگاه نیز ثبت نام در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. 


در ادمه این نشست حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نمایشگاه و همایش از قبیل اعلام نتایج همایش در قالب بیانیه ای در ابتدای همایش آینده و ارائه گزارشی از مصوبات و پیگیری های صورت گرفته، قرار دادن وقت ویژه ای برای شرکتهای خصوصی کوچک و دولتی مانند ایزوایکو، صدرا، اروندان و ... برای ارائه فعالیتها انجام شده در سالهای اخیر، برگزاری میزگردهای اجرایی تر، پیگیر شدن قرارداد یا تفاهم نامه ای امضاء شده در نمایشگاه جهت اجرایی شدن، اندیشیدن تدابیری برای حضور پررنگ مدیران در نمایشگاه، برگزاری جلسات آشنایی و مذاکرات مشترک شرکتهای ایرانی و خارجی، تقدیر از فعالان و پیشکسوتان، دعوت از شرکت های فعال در بخش صادرات کشور برای حضور در نمایشگاه، اندیشیدن تدابیری برای مذاکره با خارجی ها جهت تأمین منابع مالی پروژه ها در ایران، اطلاع رسانی در رسانه ملی و حضور پررنگ این رسانه در همایش و نمایشگاه، ارائه گزارش تصویری در قالب فیلم و تصویر از نمایشگاه برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و توجه ویژه به مستند سازی نمایشگاه را اعلام داشتند.  


لازم به ذکر است، جلسه  ستاد اجرایی همایش و نمایشگاه بین المللی نوزدهم مورخ 1396/08/30 با حضور نمايندگانی از مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان صنایع دریایی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان هواشناسی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران)، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، صندوق توسعه صنایع دریایی، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، شرکت پتروپارس، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران و شرکت فن آوری آبهای عمیق به میزبانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) برگزار گرديد. 

گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی 20 الی 23 آذر ماه سال جاری با حضور مقامات كشوری، لشگری، کارشناسان و صاحبنظران، وزارتخانه ها، ارگانها، سازمانها، نهادها و شرکتهای دریایی کشور در جزیره کیش برگزار مي‏گردد. 






نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
کلید توسعه کشور دریا است، خسته نباشید، به امید پیشرفت و توسعه صنایع دریایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: