تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۶۹۹
تعداد بازدید: ۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
با استقبال شرکت های داخلی و خارجی، صاحبان صنایع، بازرگانان، کارشناسان، محققان و خبرگزاری ها، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، تعیین جایگاه ویژه برای سواحل و بنادر کشور در برنامه ششم توسعه که متکی بر نیروی انسانی و توسعه پایدار است، نشان از اهمیت و محوریت دریا در توسعه اقتصادی دارد. دریا و سواحل با توجه به پتانسیل فوق العاده‌ در روند اجرای اقتصاد مقاومتی، می‌توانند بخش بزرگی از اهداف اقتصادی کشور را محقق سازند، به طوری که علاوه بر ایجاد درآمد زایی، ارزآوری، ایجاد اشتغال، تامین نیازهای ساکنان بومی و بسیاری از موارد اقتصادی دیگر، به حفظ و ثبات بافت جمعیتی شهرهای ساحلی نیز قوام بخشند. 
بر این اساس برای ایجاد زیرساخت‌ های مورد نیاز جهت تحقق هر چه بهتر سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در توسعه دریا محور، ارگانها و نهاد های مرتبط برنامه های مختلفی را در سطح ملی و بین المللی جهت معرفی و پرداختن به این حوزه استراتژیک در دستور کار خود دارند. از جمله این برنامه ها که نگاهی راهبردی به دریا دارد، برگزاری همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی توسط انجمن مهندسی دریایی ایران است که هجده دوره آن با حمایت منطقه آزاد کیش و همکاری ارگانهای دریایی کشور برگزار گردیده است. 
این همایش و نمایشگاه که معتبرترین رویداد دریایی کشور است با هدف ارائه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی، افزایش تعامل و عرضه آخرین دستاوردهای صنایع دریایی و صنایع وابسته، همه ساله شاهد حضور ارگانها و مراکز خصوصی و دولتی، کارشناسان، اساتید و صاحب نظران این حوزه است. 
جذب بیشتر بازارهای بزرگ صنایع دریایی به کارخانجات و صنایع داخلی، تسریع در اجرای آیین نامه های قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی، آشنایی هر چه بیشتر مسئولان با صنایع دریایی و مسائل آن، بررسی حداکثر استفاده از توان و ظرفیت صنایع داخلی و ارائه برنامه ها و دیدگاه های مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور در خصوص صنایع دریایی از دیگر اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه است.
گفتنی است، هجدهمین دوره این همایش و نمایشگاه سال گذشته در جزیره کیش برگزار گردید که با استقبال خوب شرکت های داخلی و خارجی، صاحبان صنایع، بازرگانان، کارشناسان، محققان و خبرگزاری ها روبرو شد. نوزدهمین دوره آن 20 تا 23 آذر ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود. 
خاطرنشان می شود، مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استاندارد ها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فرا ساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی محور های اصلی نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی است.

لازم به ذکر است، علاقمندان برای حضور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق زیر اقدام نمایند. 
تارنما و تلفن دبیرخانه همایش: 
miciran.ir  
021-44273495
تارنما و تلفن دبیرخانه نمایشگاه:
021-66008171

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: