تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۷۴
تعداد بازدید: ۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
دبیر اجرایی دومین پیش رویداد ملی کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری گغت: امروز بحث کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری یکی از بحثهای مهم و به روز دنیاست.
به گزارش مارین نیوز، کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد، عامل توسعه و گسترش فرآیند تولید ثروت، دانش و اشتغال است. به عبارت ديگر کارآفرينی يکی از عوامل مهم در امنيت اقتصادی يک کشور است. در اين راستا، توجه به بخش هايی از صنايع و منابع کشور که پتانسيل بالايی در توسعه کارآفرينی و ايجاد ثروت دارند و تا به حال آنطور که شايسته است مورد توجه قرار نگرفته اند می تواند فرصت های چشمگيری را ايجاد کند. از جمله اين صنايع می توان به صنعت عظيم گردشگری اشاره کرد. همچنين ايران با داشتن مرز طولانی با دريا به عنوان يک کشور دريايی شناخته شده و بايد بتواند از اين فرصت خداداد نيز بخوبی بهره برده و از دريا به عنوان محور توسعه و پيشرفت استفاده کند. بر این اساس دانشگاه خلیج فارس و بنیاد نخبگان استان بوشهر با حمایت سایر ارگان های دریایی کشور در تاریخ 12 الی 14 اسفندماه 1396 دومین رویداد ملی کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری را برگزار می نماید که پیش رویداد آن بعد از روز گذشته در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد. 
دبیر اجرایی دومین پیش رویداد ملی کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری در این مراسم اظهار داشت: امروز بحث کارآفرینی دریا محور با رویکرد گردشگری یکی از بحثهای مهم و به روز دنیاست.
سعید جامعی افزود: تلاش می شود در قالب این همایشها و برگزاری دوره های آموزشی مختلف دانشجویان با بازار و محیط کسب و کار به خصوص در بخش گردشگری دریایی آشنا شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر هدف از برگزاری این رویداد کارآفرینی را آموزش دانش آموزان و دانشجویان برای ورود به محیط کسب و کار عنوان کرد.
جامعی عنوان کرد: از جمله برنامه این رویداد برپایی کارگاههای ایده پردازی، ایده پروری و استفاده از دریا بعنوان محیط کسب و کار موفق است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: نزدیک شدن دانشگاهها و نهادهای علمی به دستگاههای اجرایی در آشنایی فارغ التحصیلان با محیطهای کسب و کار نقش بسزایی دارد.
ناصر امیرزاده با تاکید بر روان سازی قوانین کسب و کار برای جوانان افزود: ایجاد کسب و کار جدید قبل از منابع مالی نیازمند ایده های خلاقانه است که باید به این امر توجه شود.
وی با اشاره به جاذبه ها و فضای مناسب کسب و کار در بخش گردشگری تصریح کرد: فعالان گردشگری می توانند با ایده های مناسب و بودجه کم زمینه کار و تلاش را فراهم کنند.
امیرزاده گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه کسب و کار به خصوص در بخش دریا در استان بوشهر وجود دارد که باید به جامعه هدف که همان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند معرفی شود.
وی تصریح کرد: وجود برخی لنج های صفاری چوبی فاقد کارایی، موزه های کوچک دریایی، آئینها، فرهنگ های دریایی و غذاهای دریایی از جمله ظرفیتهای استان بوشهر در زمینه کسب و کار گردشگری است.
امیرزاده با تاکید بر اینکه در زمینه کسب کار باید به دنبال ایده های جدید بود گفت: بهترین راه برای ایجاد کسب و کار جدید شناسایی ظرفیتهای خاص و مغفول مانده استان در بخشهای مختلف از جمله گردشگری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: