تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۸۴
تعداد بازدید: ۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
استاندار هرمزگان گفت: با کمک صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق کارآفرینی امید و استانداری یک هزار شغل جدید در صنعت دریایی این استان ایجاد خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، استاندار هرمزگان شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: نباید برای تولید کننده دغدغه خاطر ایجاد کرد و باید اثر رفتارهای خود را در جامعه بدانیم.


فریدون همتی بیان کرد: بنا شده با مشارک صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کار آفرینی امید در حوزه صنایع دریایی و به خصوص سطح مشاغل خرد و به خصوص در روستاها برای هزار نفر شغل طراحی و ایجاد کرد که در همین راستا تفاهم نامه ای بین استانداری هرمزگان و صندوق توسعه صنایع دریایی به امضاء رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به مزیت صنایع دریایی در هرمزگان می توان برای ایجاد صنایع پایین دست پر رونق در راستای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کرد.
همتی بیان داشت: صنعت و معدن ظرفیت های این بخش را شناسایی کرده و لازم است آگاهی لازم به جامعه در این خصوص داده شود و اگر نیاز شد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی لازم را به افراد تعلیم بدهد تا نیاز های دریایی استان برطرف شود.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به وضع آب پرداخت و گفت: تا پایان چهار ساله دولت دوازدهم باید آب مورد نیاز شهرهای هرمزگان از آب شیرین کن ها و آب سدها برای کشاورزی استفاده شود.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی هم در این نشست اظهار داشت: برنامه سال جاری برای ایجاد یکهزار شغل با کمک استانداری هرمزگان است.
عبدالمجید رضوانی بیان کرد: این صندوق وام هایی با سود 4 درصد به متقاضیان برای ایجاد شغل پرداخت می کند که سقف آنها بین 50 تا 60 میلیون تومان است.
رئیس خانه صنعت و معدن هرمزگان هم بر فعالیت صندوق حمایت از صنایع دریایی در تهران انتقاد وارد کرد و گفت: بر اساس اساسنامه دفتر مرکزی این صندوق باید در بندرعباس باشد.
وحید تهمتن بیان داشت: حاضریم مکان را در اختیار صندوق حمایت از صنایع دریایی قرار دهیم تا نگرانی از بابت هزینه استقرار در بندرعباس نداشته باشد.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع دریایی ضمن پذیرش این انتقاد گفت: 7 استان ساحلی وجود دارد و در هر استان یک میز برای انجام کارها دایر شده است.
رضوانی در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین ظرفیت صنایع دریایی در هرمزگان و به خصوص بندرعباس قرار دارد و اگر خطایی از صندوق دیده شد، اعلام کنید.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: