تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۷۸۵
تعداد بازدید: ۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: ایجاد بسترهای توسعه ای دریایی با رویکرد خدماتی، حمل و نقل، ایجاد هاب ترانزیت، بومی سازی و صادرات خدمات فنی و مهندسی در منطقه و سوخت رسانی به کشتی ها می تواند به عنوان برخی از شاخص های توسعه دریا محور به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی در گفت و گو با ستاد خبری این همایش با تاکید بر اینکه مفید بودن این رویدادها تنها در صورتی امکانپذیر است که تصمیمات اتخاذ شده در آن و همچنین موارد مندرج در قطعنامه ها به اجرا و عمل درآید، تصریح کرد: نتایج حاصله از برپایی همایش ها به صورت توصیه و پیشنهادات به مسوولان اجرایی کشور ارجاع می شود و قابل دسترسی برای مقامات کشوری، مسوولان اجرایی، کارشناسان اقتصادی و دست اندرکاران این صنعت خواهد بود.
احمد صادقی گرمارودی همچنین با اشاره به شعار رویداد بیست و پنجم در صنعت دریایی کشور مبنی بر توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: با آغاز دوران پسابرجام، مقدمات فاز اجرایی و فنی به منظور دستیابی به فرصت های حاصل از این فرایند سیاسی و اقتصادی فراهم شد تا بخش های کلیدی با گره زدن فعالیت ها به محرک های اقتصادی در راستای جهش شاخص های اقتصادی؛ تلاش مضاعفی را تجربه نمایند.
وی ادامه داد: در این میان حمل و نقل دریایی با توجه به نوع و ماهیت فعالیت های خدماتی، تعامل با جهان، بهره گیری از پتانسیل ها و استعدادهای موجود در جهت سیاست های اقتصادی مقاومتی، اصلاحات ساختاری را در جهت برطرف کردن چالش های فرارو ضروری ساخته است. موضوعی که می تواند به عنوان محور اساسی همایش بیست و پنجم مورد بررسی و تبادل نظر صاحبنظران در طول دو روز برگزاری قرار گیرد.
صادقی با تاکید بر اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در توسعه حمل و نقل دریایی کشور افزود: ایجاد بسترهای توسعه ای دریایی با رویکرد خدماتی، حمل و نقل، ایجاد هاب ترانزیت با توجه به دسترسی به آبهای بین المللی همچنین بومی سازی و صادرات خدمات فنی و مهندسی در منطقه و خدمات سوخت رسانی به کشتی ها می تواند به عنوان برخی از شاخص های توسعه دریا محور به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی با اشاره به اهداف برپایی این رویداد بزرگ صنعت دریا نیز تصریح کرد: برگزاری همایش سالانه ارگانهای دریایی کشور و پیگیری مواد قطعنامه های همایش های ارگانهای دریایی در سنوات گذشته، اعتلای سطح علمی و تلاش در جهت دستیابی به یک سیاست و خط مشی اصولی و ایجاد هماهنگی فعالیت های ملی و تخصصی و بین المللی در حوزه دریایی کشور همچنین اخذ اطلاعات و بینش صحیح از دریاها و بهره برداری از منابع ارزنده خلیج فارس٬ دریای عمان و دریای خزر از جمله اهداف این همایش است. از سوی دیگر تهیه پیش نویس سیاست ها و استراتژی های کلان میان بخشی در بخش حمل و نقل دریایی و پیشنهاد به شورای هماهنگی مدیران دریایی جهت تصویب، اشاعه فرهنگ دریایی کشور  و ایجاد ارتباط مستمر با سایر ارگانها ی دریایی و غیر دریایی جهت ایجاد هماهنگی در رابطه با موضوعات مرتبط با دریا و دریانوردی  و نهایتا اجرای وظایف محوله از سوی شورای هماهنگی، بخش دیگری از اهداف همایش بیست و پنجم را به خود اختصاص می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد، حضور بیش از 300 مدیر صنعت دریایی کشور در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی بتواند به رغم حرکت در مسیر برطرف کردن چالش های این صنعت، موجبات رونق اقتصاد بندر اقیانوسی چابهار (محل برگزاری همایش) را فراهم سازد.

گفتنی است، بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با شعار "توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی" در روزهای 10 و 11 بهمن ماه سال جاری به میزبانی شرکت تایدواتر در چابهار برگزار خواهد شد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: