تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۶۱
تعداد بازدید: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مراسم یادبود شهدای کشتی سانچی، گفت: این شهدا در راه خدمت و اقتصاد کشور پا به عرصه و از جانشان مایه گذاشتند، ما نیز همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که حقوق شهدای سانچی احقاق شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مراسم یادبود شهدای کشتی سانچی که شب گذشته با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مقامات دریایی و بندری کشور و تعدادی از خانواده‌های شهیدان نفتکش برگزار شد با بیان اینکه همه این عزیزان علاقه‌مند به کشور بودند، اظهار داشت: آنها شهدای اقتصاد مقاومتی و سربازانی بودند که برای گردش چرخ اقتصاد کشور هم در زمان جنگ و هم در دوره تحریم تلاش کردند و اکنون که کشور هنوز هم به آنها احتیاج داشت ما را ترک کردند و ما شرمنده همه آنها شدیم.
سیروس کیان‌ارثی با اشاره به شهید محسوب شدن سرنشینان سانچی و در نظر گرفتن امتیازات خانواده شهدا برای بازماندگان آنها، گفت: این شهدا در راه خدمت و اقتصاد کشور پا به عرصه و از جانشان مایه گذاشتند، ما نیز همه تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که حقوق شهدای سانچی احقاق شود.


وی درباره گزارش VDR گفت: تمام اقدامات مرحله به مرحله انجام می‌شود و امیدواریم حداقل بتوانیم شرایط بهتری را برای خانواده‌ شهدای سانچی ایجاد کنیم.
کیان‌ارثی همچنین درباره مصاحبه با سرنشینان کشتی چینی کریستال گفت: در حال حاضر همکاران ما در منطقه حضور دارند و تمام مراحل را  مرتب پیگیری می‎کنند، به طوری که به محض دریافت گزارش VDR و مصاحبه با سرنشینان کریستال، نتایج بررسی‌ها اعلام می‎شود.
وی با بیان اینکه زمانی‌‍که نتایج DNA خانواده‌ها دریافت و مشخص شود، پیکر شهدا به ایران منتقل می شوند، گفت: انتقال پیکر دریانوردان بعد از اتمام نتایج DNA تمامی خانواده‌های آنها انجام می‌شود البته بستگی به پروسه اقدامات چین دارد که نتایج را به ما نیز اعلام کنند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خاطرنشان کرد: در این رابطه با کنسول ایران در چین هماهنگی‎های لازم به عمل آمده تا به محض مشخص شدن نتایج DNA پیکر شهدا به ایران منتقل می‌شود.
کیان‎ارثی درباره امدادرسانی چینی‌ها گفت: براساس مدارکی که کشتی‌‌های صیادی حاضر در منطقه برای ما ارسال کردند، تصورات اولیه ما تغییر کرد زیرا ما فکر می‌کردیم که انفجار به دریانوردان ما فرصت داده است اما شدت آن به حدی بود که این فرصت از آنها سلب شده بود.
وی ادامه داد: سیستم‌‌های حرارت‌سنج نشان می‌دادند که حرارت کشتی بسیار بالا است به همین دلیل استفاده از فوم برای خاموش کردن حریق میسر نبود، ما اصرار داشتیم که از فوم استفاده شود اما طبق مسایل فنی به محض استفاده ، فوم‌ها بخار می‌شد بنابراین ابتدا باید کشتی سرد و سپس از فوم استفاده می‌شد.
کیان ارثی تصریح کرد: چینی‌ها تلاش خود را انجام دادند و اگر قصد همکاری نداشتند، بزرگترین آتشخوارهایی که در منطقه و دنیا وجود دارد به کار نمی‌گرفتند.
وی افزود: تا زمانی که VDR بازخوانی نشود نمی‌‌توانیم در رابطه با مسایل حقوقی این اتفاق صحبت کنیم.

با کمال ناباوری حتی نتوانستیم به پیکرهایشان دست یابیم
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم اظهار داشت: بنده این حادثه را به خانواده دریانوردان افتخار آفرین که همیشه نشان دادند با غیرت و همیت تمام آنچه را که فرا گرفتند، در طبق اخلاص گذاشتند تسلیت می‌گویم. 
محمد راستاد ادامه داد: آنها تمام تلاش خود را کردند که چرخ‌‌های اقتصادی کشور بچرخد. در این حادثه آنها نشان دادند که با فداکاری و علاقه‌‌ای که به حرفه و تخصصشان داشتند تا آخرین لحظه حضور داشتند و مطمئنا تلاش کردند که کشتی خودشان را نجات دهند اما زحمات این دریانوردان در شرایطی بود که منجر به نجاتشان نشد و ما با کمال ناباوری حتی نتوانستیم به پیکرهایشان دست یابیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدوارم روحشان شاد و بتوانیم حق‌شان را ادا کنیم برای‌شان آرزوی علو درجات و برای خانواده‌‌شان صبر و پایداری را مسئلت داریم.
راستاد درباره اصلاح قانون کار برای اینکه دریانوردی جزو مشاغل سخت محسوب شود، اظهار داشت: از سال ۸۹ قانون تصویب شده و تمام دریانوردانی که تابع قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است.



منبع: روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: