تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۸۸۱
تعداد بازدید: ۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
شرکت مهندسین مشاور هندسه پارس گزارش پیشرفت کار پروژه آب شیرین کن ساقی کوثر بندرعباس تا دی‌ ماه 1396 را در سایت خود منتشر کرد.
به گزارش مارین نیوز، در این گزارش آمده است: پروژه آب‌شیرین‌کن طرح ساقی کوثر در 38 کیلومتری غرب بندرعباس با هدف تولید آب شیرین از آب دریا جهت مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی در زمینی به مساحت 160 هکتار برای تأمین آب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد در سه فاز جداگانه طراحی گردیده است، که پس از تکمیل در آن جمعاً یک میلیون متر مکعب در روز (42 هزار متر مکعب در ساعت)، آب شیرین تولید خواهد شد. این مجتمع در جنوب استان هرمزگان و در نزدیکی جزیره‌ی قشم در حال احداث است. از سال1393 شرکت مهندسین مشاور هندسه پارس عهده‌دار ارائه خدمات مهندسی پایه، مهندسی تفصیلی، بازنگری، کنترل و اظهارنظر مدارک فنی مهندسی و نظارت عالیه و کارگاهی در این پروژه می‌باشد. 


طبق گزارشات، پیشرفت پروژه تا دی ماه 1396 به شرح زیر می‌باشد: 
ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث کارخانه‌های تولید آب و برق و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، بازنگری در طرح سایت پلان پروژه، و طراحی پایه و تفصیلی ساختمان‌های محوطه‌ی طرح و حصارکشی و جاده‌ها و مسیرهای دسترسی 6 درصد پیشرفت داشته است.
اجرای مخزن ذخیره آب شیرین کن، ساختمان‌های محوطه شامل ساختمان‌های صنعتی (پست‌های برق هر فاز و ساختمان اصلی، ساختمان کلرزنی، اتاق کنترل، ایستگاه پمپ آب آتش‌نشانی، پمپ‌خانه آب آشامیدنی) و ساختمان‌های غیرصنعتی (ساختمان‌های اداری، مهمانسرا، گارد، سردر ورودی، درمانگاه، رستوران، پارکینگ و کارگاه) پیشرفت 76/26 درصدی داشته است. 
همچنین عملیات لایروبی و اجرای خطوط لوله دریایی 26/44 درصد پیشرفت داشته است.
به دلیل اینکه پروژه در قسمت آبگیر و ویرباکس به اتمام نرسیده و از طرفی لایروب در دریا تقریباً به انتهای کار رسیده و بایستی لوله‌کشی در دریا توسط شرکت صف انجام گیرد و جهت جلوگیری از مخارج سنگین لایروب شرکت چینی مکین، دیوار آب‌بند مابین خشکی و دریا به طول 43 متر و عرض 7 متر و به ارتفاع 10 متر ساخته شد تا از نفوذ آب به خشکی جلوگیری شود. 







نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
آب شیرین کن های اتمی از وعده های قدیمی مسئولین سازمان انرژی اتمی به مردم جنوب کشور است.

متاسفانه علیرغم اینکه کشور ما دارای توانایی اتمی می باشد و هزینه های زیادی برای کسب آن پرداخت شده ولی دراین موارد استفاده نمیشود؟ چرا ازتوانایی های موجود خودمان استفاده نمیکنیم؟

جا دارد که نشریات کشور این موضوع را پیگیری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: