تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۰۳
تعداد بازدید: ۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اولین جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون اسفند ماه سال جاری به میزبانی بندرخرمشهر برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 2017 گردشگری به عنوان رکن چهارم اقتصاد شناخته شده است.
محمد محسنی افزود: یکی از مزیت های غالب شهرستان خرمشهر، گردشگری دریایی در اروند و کارون است. 


وی اضافه کرد: شرایط جغرافیایی و اقلیمی مطلوب این منطقه در بازه زمانی آبان تا فرورین ماه، فرصت بسیار خوبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم کرده است.
محسنی در ادامه ضمن اعلام برگزاری اولین جشنواره گردشگری دریایی اروند و کارون در اسفند ماه سال جاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و برخی مسئولان کشوری و استانی گفت: در این راستا راه اندازی کمیته گردشگری دریایی اروند و کارون، انتخاب اولین مشاور گردشگری در سطح بنادر، برنامه ریزی برای برگزاری اولین همایش جذب سرمایه گذاران گردشگری دریایی ، شناسایی 40 حوزه گردشگری در اروند و کارون و برنامه ریزی برای احداث 6 پست اسکله گردشگری در کارون نیز انجام شده است.
وی طراحی نقشه جامع گردشگری اروند و کارون تحت عنوان اطلس گردشگری، خریداری 40 فروند جت اسکی،تشکیل کمیته گردشگری دانش آموزی و دانشجویی در راستای اشاغه فرهنگ گردشگری دریایی را از دیگر برنامه های در دست اقدام بندر خرمشهر در زمینه رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون عنوان کرد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: مرکز گردشگری دریایی که برای اولین بار در ایران مجوز گرفته است نیز در  9 اسفند ماه و در حاشیه برگزاری نخستین همایش گردشگری دریایی اروند و کارون افتتاح خواهد شد.
محسنی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم با مرمت و بهسازی ساختمان قدیم بندرخرمشهر که از جمله نمادهای سال های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به شمار می آید آن را به مکان گردشگری تبدیل کنیم که این طرح در سال آینده اجرا خواهد شد.

رونق مجدد بندرخرمشهر با اجرای شدن پروژه ها
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهرگفت: نیمه دوم سال 97 نیمه شکوفایی بندر خرمشهر خواهد بود و اقدامات مختلفی برای این منظور در آن زمان در نظر گرفته شده است.
محسنی در ادامه با اشاره به بروز رسانی زیر ساخت های بندر خرمشهر از جمله اسکله های 2 تا 7 و 4 پست ابراز و فعال سازی خط ریلی این بندر ابراز امیدواری کرد که با فراهم سازی این زیر ساخت ها رونق بندرخرمشهر تحقق یابد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بندر خرمشهر نقش اول اشتغال در شهرستان خرمشهر را به عهده دارد و چندین هزار خانوار از طریق این بندر ارتزاق می کنند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای رونق بندر خرمشهر پیشنهاد ایجاد کریدور بندر باهنر به خرمشهر ارائه شده و رایزنی ها و مکاتبات آن نیز انجام شده و در نظر داریم بجای صادرات از طریق حمل و نقل زمینی به کشور عراق صورت گیرد، از طریق مرزهای آبی بندر خرمشهر انجام شود.
محسنی اضافه کرد: تحقق این پیشنهاد رونق اقتصادی، کاهش هزینه ها، کاهش تصادفات جاده ای و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت. 
وی در پایان از آمادگی بندر خرمشهر برای همکاری و جذب سرمایه گذار خبر داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: