تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۰۶
تعداد بازدید: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
آزمایش های 'دی ان ای' که از پیکر سه ملوان ایرانی در چین گرفته شده بود جهت مطابقت به ایران ارسال شد و از روز جمعه گفت‌و‌گو با خدمه شناور چینی آغاز می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با اعلام این خبر، اظهار داشت: نمونه های دی ان ای از پیکر سه ملوان ایرانی دو روز پیش از طریق کنسولگری ایران به تهران ارسال شده است و اکنون منتظر تطبیق این نمونه ها با نمونه های اخذ شده از خانواده های ملوانان جان باخته ایرانی هستیم.
علیرضا ایروش افزود: در صورتی که پیکرها متعلق به ملوانان ایرانی باشد، باید مدارک هویتی پیکرها به چین ارسال شود تا مراحل بعدی و انتقال آنها به ایران انجام شود.
او اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور هر چه زودتر نمونه ها تطبیق داده شود تا کار انتقال پیکرها به تهران هر چه سریعتر انجام شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز درباره مصاحبه با خدمه فله‌بر چینی کریستال گفت: از روز جمعه گفت‌و‌گو با خدمه شناور چینی آغاز می‌شود که این مورد با بررسی هم زمان جعبه ‌سیاه دو شناور است.
هادی حق‌شناس اضافه کرد: از سازمان جهانی دریانوردی (IMO) نماینده‌ای در کمیته بررسی سانحه سانچی حضور ندارد اما این کمیته موظف است گزارش مستمری به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه کند.

گفتنی است، جعبه سیاه این دو کشتی روز گذشته (چهارشنبه 4 بهمن) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، چین، هنگ‌کنگ و پاناما (مالکان و صاحبان پرچم کشتی‌ها) بازگشایی و روند رمز‌خوانی آن آغاز شد. اطلاعات استخراج شده از دو جعبه سیاه (VDR) در اختیار ۴ کشور قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند «دی‌کدینگ» باید سپری شود که زمان‌بر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: