تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۲۲
تعداد بازدید: ۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان (ICS) طی پیامی یازدهمین سال تاسیس این موسسه بین المللی و مردم نهاد که نشان از تلاش و جهاد دارد را به تمام همراهان و جامعه دریایی کشور تبریک گفت.
به گزارش مارین نیوز، یازده سال قبل، موسسه رده بندی ایرانیان (ICS) با الهام از الزامات بین المللی و ملی به همت جامعه دریایی بعنوان یک موسسه غیرانتفاعی و مردم نهاد با صفر ریال سرمایه و مطابق با استانداردهای مطرح جهانی همچون موسسات رده بندی بین المللی (IACS) تاسیس و آغاز به کار نمود که در این مدت، ضمن ارتقاء سطح قوانین و مقررات خود در حد استانداردهای بین المللی توانست با سایرموسسات رده بندی خارجی از جمله موسسه رده بندی کره جنوبی (KR) قرارداد همکاری دو جانبه منعقد نموده که با استفاده از همکاری این موسسه در بحث های آموزش، استانداردها و سیستم های مدیریت توانسته است خدماتی در سطح استانداردهای موسسات رده بندی عضو IACS به جامعه دریایی کشور ارائه نماید. عملکرد این موسسه در شرایط تحریم بهترین گواه نیاز کشور به چنین زیر ساختی و همچنین کیفیت عملکرد و کارایی این موسسه است.
به همین مناسبت، حسن رضا صفری، مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان (ICS) پیامی را به تحریریه مارین نیوز ارسال کرده است که بدین شرح است:

یازده سال پیش در چنین روزی موسسه رده بندی ایرانیان به همت جامعه دریایی کشور ثبت و تاسیس گردید. تدبیر بزرگان این جامعه وکوشش جوانان نخبه گمنام یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه صنعت دریایی کشور را بنیان نهاد و ترکیب تجربه و دانش مهندسان جوان توانست این زیرساخت اساسی را روزبه‌روز توسعه دهد.
 این روزها که حادثه غمبار و سهمگین سانچی و از دست رفتن جوانان نخبه دریایی کشور قدرت تفکر و بیان سایر دغدغه‌ها و احساسات را سخت نموده است، ضمن عرض تسلیت مجدد و ابراز همدردی با خانواده محترم عزیزان از دست رفته  امیدواریم که مدل ایجاد و توسعه این موسسه که امروزه بین المللی و دانش بنیان نیز می باشد نه تنها برای ایجاد سایر زیرساخت های لازم و حل مشکلات جامعه صنعتی کشور به عنوان الگوی برتر مورد استفاده قرار گیرد بلکه بتواند در راستای اهداف خود در امر پیشگیری از اینگونه حوادث هم نقش اساسی ایفاد کند. مدل ایجاد و توسعه موسسه رده بندی ایرانیان چیزی جز اتحاد و توافق بر اصل موضوع و تلاش جهادگونه برای تحقق آن نمی باشد، در این مدل همه ارکان در راستای هدف عالیه خود در هر جایگاهی تلاش بی شائبه خود را انجام داده و کسی به منافع شخصی و مقطعی خود نمی‌اندیشد. 
در این راستا بر خود واجب می دانیم که نه تنها به عنوان عضوی از موسسه رده بندی ایرانیان بلکه به عنوان یک عضو جامعه دریایی کشور، ضمن عرض تبریک به سایر اعضای محترم از زحمات کلیه عزیزان و سروران در کلیه ارکان موسسه اعم از اعضای مجمع، هیئت امناء، هیئت مدیره و پرسنل متخصص اجرایی کمال تشکر را نموده و با اذعان به اینکه بدون همکاری و همراهی و تدابیر عالیه سایر ارگان ها، نهادها و به ویژه شخصیت های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانیها، کشتی سازی ها و سایر مالکان و صاحبان صنایع و خدمات این مرز و بوم دریایی و امکان توسعه وجود نداشت از همه یکایک آنان تشکر نموده و درخواست دارد که در این راه آرمانی کماکان لطف و عنایت خود را شامل این موسسه بنمایند.
به امید روزی که شاهد حوادثی همچون سانچی نباشیم و عضویت موسسه رده بندی ایرانیان را در آیاکس شاهد باشیم و آن روز دیر نیست زیرا این موسسه بین المللی ایرانی در شرایط سخت تحریم همطراز با استانداردهای بین المللی و اعضای آیاکس نیازمندی های بین المللی جامعه دریایی کشور را پاسخگو بود.

حسن رضا صفری
مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان (ICS)



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
انشاء الله روزی به این اعتماد بنفس برسیم که همه استانداردهای دریایی ما به زبان فارسی نیز موجود باشد. با کپی کاری استانداردهای خارجی نمیتوان امیدی به توسعه پایدار وپایه ای داشت.
خوبست در آینده موسسه ایرانیان با بکارگیری شرکتهای دانش بنیان در توسعه بومی فرمولها و نمودارها وملاحظات استاندارد اقدام کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
به شخصه معتقد هستم که صرف ترجمه استاندارها به فارسی مشکلی را حل نمی کند. به روز رسانی استاندارها در گذر زمان اهمیت بیشتری دارد. استفاده از شرکتهای دانش بنیان در توسعه استاندارها و به روز رسانی آنها حتما مفید خواهد بود.
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
کپی استاندارد یعنی چی؟ اگر بخواهیم استانداردی را تدوین کنیم باید کلی آزمون و خطا انجام بدیم، وقتی یک شرکت کره ای تجربیاتش را در اختیار ما می گذارد بد نیست، فقط لازم است به قول آقای ناشناس به روز رسانی شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: