تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۲۸
تعداد بازدید: ۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
استاندار مازندران گفت: گردشگری یک محور مهم در اقتصاد ملی است و با ظرفیت‌های ملی و سرزمینی ما منطبق است و این صنعت در استان مازندران با وجود دریا و جنگل از اهمیت بالایی برخوردار است.
به‌ گزارش مارین نیوز، استاندار مازندران شامگاه جمعه ۲۷ بهمن در نشست معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با کارآفرینان صنعت گردشگری این استان افزود: باید بتوانیم زیر ساخت‌های گردشگری را تأمین کنیم و به صورت مدیریت شده و سیستمی بتوانیم گردشگری را توسعه دهیم و این موضوع را از اولین روزهای فعالیتم در این استان به‌عنوان استاندار از فعالان صنعت گردشگری در این استان خواسته‌ام به آن توجه کنند.
محمد اسلامی با انتقاد از مراکز اقامتی متعلق به دستگاه‌های مختلف در استان مازندران افزود: در واقع ما با یک حبس سرمایه روبه‌رو هستیم، لذا نیازمند نگاه سیستمی به صنعت گردشگری در استان مازندران هستیم.
او گفت: حتی می‌توان از ظرفیت گردشگری سلامت در استان مازندران استفاده کرد و درخصوص توسعه صنعت گردشگری و سیستمی کردن این صنعت آماده هرگونه همکاری هستیم.
اسلامی افزود: باید بتوانیم مدل‌هایی را به‌صورت ترکیبی در حمل‌و‌نقل گردشگران تبیین کنیم و با یک نظام یک‌پارچه بتوانیم تورهای ارزان‌قیمت و باکیفیت را برگزار کنیم تا ضریب اشغال تخت در استان مازندران را بالا ببریم.
استاندار مازندران افزود: با عرضه تورهای ارزان‌قیمت اما باکیفیت باید بتوانیم با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان مازندران وجود دارد، ضریب اشغال تخت در استان مازندران را افزایش دهیم و در خواست ما از آقای مونسان این است که در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا به‌عنوان یک مدل در استان‌های مختلف کشور خصوصا مازندران اجرایی شود.
اسلامی در ادامه با انتقاد از ترافیک در جاده‌‌های منتهی به مازندران در روزهای پیک سفر افزود: با اجرای مدل‌های ترکیبی حمل و نقل در حوزه گردشگری می‌توان شاهد کاهش ترافیک و حضور خودروهای شخصی در این استان باشیم.
او در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری رامسر اشاره کرد و افزود: موضوع ثبت جهانی باغ ۳۰ هکتاری رامسر دنبال می‌شود اما درعین‌حال برای استفاده هرچه بهتر از این باغ به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری می‌توان با ایجاد امکانات خدماتی، تفریحی و تجاری فضای باغ را زنده کرد و خط دریا تا جنگل را زنده نگه داریم.
استاندار مازندران اضافه کرد: ما می‌توانیم این منطقه را به یک منطقه مهم با کارکرد بزرگ تبدیل کنیم و به محلی برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی جشنواره‌های مهم و تورنمت‌های بزرگ ورزشی تبدیل شود تا رامسر زنده شود و به آنچه که سزاوار است در حوزه گردشگری دست یابد.
اسلامی افزود: در صورت توسعه صنعت گردشگری در رامسر، شاهد رونق توسعه گردشگری در غرب استان مازندران خواهیم بود.

گردشگری، محور توسعه مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران نیز  در این نشست با اشاره به جایگاه استان مازندران در صنعت گردشگری، سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به این استان را یک فرصت مغتنم برای توسعه این صنعت در استان مازندران ذکر کرد.
دلاور بزرگ‌نیا افزود: خوشبختانه با پیگیری استاندار مازندران، صنعت گردشگری در این استان به یک موضوع مهم در توسعه استان تبدیل شده است و در کنار کشاورزی، صنعت گردشگری ‌یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری در مازندران است و حتی کشاورزی نیز می‌تواند مکمل نگاه مدیریتی استان مازندران به صنعت گردشگری باشد.
او افزود: در مجموع، ۱۵۰۰ تأسیسات گردشگری در استان مازندران با ظرفیت ۲۰هزار شغل فعال است و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال از طریق صنعت گردشگری در این استان وجود دارد و بدون تردید با جایگزینی نگاه‌های جدید به جای نگاه سنتی می‌توان شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر این صنعت در استان مازندران باشیم.
بزرگ‌نیا از دریا به‌عنوان مهمترین مزیت گردشگری در استان مازندران نام برد و افزود: با نگاه خوب استاندار مازندران می‌توان از گردشگری دریایی به‌نحو مطلوب استفاده کرد، اما متأسفانه تا پیش از این، این‌گونه نبوده و به‌نظر می‌رسد که ما پشت به دریا زندگی کرده‌ایم و دریا در فرهنگ، شعر و ادبیات ما نبوده است در حالی که این یک ظرفیت مهم فرهنگی، تاریخی و گردشگری است و باید فرصت‌های ورود به دریا را در استان مازندران فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم به توسعه و رونق صنعت گردشگری کمک کنیم.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، مازندران دومین استانی است که سال گذشته از اقبال سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری برخوردار شده است.

نگاه به رامسر باید ویژه باشد
امام‌جمعه رامسر نیز در این نشست با خیرمقدم به معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سخنانی گفت: نگاه به رامسر باید ویژه باشد چرا که رامسر بسیار پرجاذبه است.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدجعفر رضایی با بیان این‌که در رامسر نسبت به سایر شهرهای مازندران از زمین مناسب و آماده برخوردار نیستیم و به همین خاطر نمی‌توانیم حجم وسیعی از مسافران در رامسر را پذیرایی کنیم، افزود: پیشنهاد ما این است که موضوع گردشگری فاخر از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تعریف شود و در این میان به رامسر در این حوزه توجه ویژه‌ای شود.
امام‌جمعه رامسر با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های گرشگری در رامسر افزود: وقتی از رامسر به‌عنوان شهر نمونه گردشگری نام برده می‌شود، باید متناسب با این نام، زیرساخت‌های توسعه گردشگری در رامسر توسعه یابد.

در این نشست همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران، فعالان و کارآفرینان صنعت گردشگری مازندران به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود پرداختند.





منبع: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: