تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۶۲
تعداد بازدید: ۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کتاب "مکانیک سازه های دریایی: دینامیک سازه و سیال برای کاربردهای نوین Offshore Mechanics: Structural and Fluid Dynamics for Recent Applications" تالیف مجید کریمی راد، کنستانتین میچایلیدس و علی نعمت بخش در برگیرنده توضیحاتی کاربردی پیرامون مفاهیم نظری در مکانیک فراساحل با در نظر گرفتن کاربردهای نوین می باشد.
پایگاه خبری تحلیلی دریایی ایران مارین نیوز در بخش معرفی کتاب، مکانیک سازه های دریایی: دینامیک سازه و سیال برای کاربردهای نوین Offshore Mechanics: Structural and Fluid Dynamics for Recent Applications، تالیف دکتر مجید کریمی راد، کنستانتین میچایلیدس (Constantine Michailides) و علی نعمت بخش که توسط انتشارات ویلی (wiley) در 8 فصل و 304 صفحه فوریه 2018 منتشر شده را به شما معرفی می نماید. 
این اثر حاوی مفاهیم نظری در مکانیک فراساحل با در نظر گرفتن کاربردهای نوین می باشد. این کاربردها شامل مزارع بادی فراساحل، دستگاه های انرژی اقیانوس، پرورش ماهی در قفس، پل های شناور و تونل های زیر دریا بوده و توضیحاتی جامع در خصوص جنبه های مهم تجزیه و تحلیل های لازم برای سازه های فراساحل و مبانی مهندسی فراساحل ارائه میدهد. در حالیکه اکثر کتابهای موجود در این زمینه، از مثالهای صنعت کشتی سازی و نفت و گاز برای توضیح مبانی مکانیک فراساحل استفاده می نمایند، این کتاب حاوی تجربه های جدید در سکوهای شناور، مبدل های انرژی موج، توربین های جزر و مدی و ... است. 
در این کتاب علاوه بر روش های سنتی و نوینی که برای مدلسازی سازه های فراساحل استفاده میشود (از قبیل SPH و مدلهای هیدروالاستیسیتی، المان محدود و CFD)، مثالها و تمرین های آسان و قابل فهمی استفاده شده که نمونه آن در زیر آمده است. 
  • ارائه جامعی از کاربردهای نوین در فراساحل برای محققان و مهندسان
  • ارائه موضوع دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و روش المان محدود (FEM) همراه با تجزیه و تحلیل های عددی کاربردهای نوین فراساحل
  • ارائه بینش و دیدی به فلسفه و توان شبیه سازی های عددی و فهم طبیعت ریاضی دینامیک سازه و سیال، با تمرکز روی کاربردهای فراساحل
این کتاب را می توان منبع خوبی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان ارشد، مهندسین و محققین فراساحل در نظر گرفت. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: