تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۰۶۴
تعداد بازدید: ۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور تامین مالی می شود و با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز، 1400 متر اسکله جدید در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی 36 ماه ساخته خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، طی مراسمی مرحله تکمیلی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی عصر چهارشنبه (9 اسفندماه) با دستور رئیس جمهوری و در حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزير كشور، علی ربيعی وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعی، سيد محمود علوی وزير اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  و محمود واعظی رئيس دفتر رئيس جمهوری در دروازه طلایی اقتصاد ایران آغاز شد. 


وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این مراسم به خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات در بندر شهیدرجایی مجهز کردن ترمینال ۲ این بندر است که کاری که انجام می دهیم افزایش ۱۲ جرثقیل به ترمینال ۲ است که با این اقدام، ظرفیت این جرثقیل ها، نسبت به وضع موجود ترمینال  ۱.۵ برابر افزون می‌شود.
عباس آخوندی افزود: افزون بر این کاری که انجام می شود این است که با سرمایه گذاری که به عنوان بخش غیردولتی مدیریت ترمینال به وی واگذار شده، توافقی کرده‌ ایم که بر اساس آن پنج حرثقیل دروازه ای را در ترمینال دو خریداری و نصب کند. بنابراین بدین ترتیب ظرفیت ترمینال ۲ ما به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی از دیگر بازدیدها و افتتاح های سفر رئیس جمهوری را آغاز عملیات اجرایی ترمینال ۳ شهیدرجایی عنوان کرد و گفت: ترمینال ۳بندر شهیدرجایی، ترمینال بسیار مهمی برای ما است و قرارداد این بندر با سرمایه گذاری حدود ۸۵۰ میلیاردتومان انجام می‌شود تا بتوانیم۱۸۰۰ متر کناره ترمینال برای پهلوگیری کشتی‌ها ایجاد کنیم.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: مرحله تکمیلی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، 1400 متر اسکله جدید در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی 36 ماه ساخته می شود.
اله مراد عفیفی پور افزود: در زمان بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند. 
عفیفی پور تصریح کرد: علاوه بر این، 110 هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی، با سرمایه گذاری 8 هزار و 600 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین مالی می شود، با این توضیح که اعتبار ساخت آن بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور انجام می گیرد.
وی بیان داشت: در چشم انداز سه سال آینده، ظرفیت این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون کانتینر افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، برای جمعیت چشمگیری نزدیک به 7هزار و 500 نفر مستقیم و غیرمستقیم (پس از پایان دوره بهره برداری کامل پایانه جدید) اشتغالزایی صورت می گیرد.
عفیفی پور تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگ دریایی و بندری، گامی مهم برای افزایش سهم ایران توی بازار تجارت جهانی و ارتقاء جایگاه بزرگترین بندر کانتینری ایران در میان 100 بندر برتر دنیا برداشته خواهد شد.
این مقام مسئول، در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری  اسلامی ایران به استان هرمزگان (ششم اسفندماه 92) در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد (بهمن ماه 93) عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رییس جمهور، شروع شد. 
وی اضافه کرد: نتیجه این حرکت راهبردی و همچنین رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام، به این جا رسیده که هم بخش عمده دانش بندرسازی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی، بومی سازی و نیاز ما به خارجی ها مرتفع شده، هم با تامین تجهیزات استراتژیک اسکله های فاز 2، ظرفیت مهم ترین بندر کشور به 6میلیون تی.ای.یو کانیتنر افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان گفت: طی سه چهار سال اخیر برای جمعیتی نزدیک به 4هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است که نقطه عطفی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قلمداد می شود.

شایان ذکر است، در این مراسم علاوه بر اعضای کابینه دولت تدبیر و امید، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "فریدون همتی" استاندار هرمزگان و عفيفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور داشتند.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: