تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۱۶۵
تعداد بازدید: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی از نصب موفقیت آمیز سه پایه مشعل عرشه ٢٤A پارس جنوبی در موقعیت مخزنی این عرشه گازی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی، اظهار داشت: این سه پایه كه ٢٢ اسفندماه از یارد شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بارگیری شده بود، پس از عملیات مهاربندی و حمل، چهارم فروردین ماه در موقعیت پارس جنوبی نصب شد. 


به گفته فرهاد ایزدجو نصب سه پایه مشعل سكوی ٢٤A توسط شناور سی پد انجام شده و با شروع عملیات شمع كوبی و نصب عرشه و گروتینگ طی مدت ٨ روز، عملیات نصب كلیه متعلقات مجموعا به وزن ١٠٦٠ تن كامل خواهد شد.
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری نصب سه پایه مشعل دو سكوی دیگر از مجموع ٤ سكوی طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی در سال ٩٦، اعلام كرد: آخرین سه پایه مربوط به سكوی ٢٤B این طرح درحال توسعه، اردیبهشت ماه امسال در موقعیت مخزن این فاز در دریا نصب می شود.

بر اساس این گزارش، عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی به عنوان نخستین سكوی دریایی این طرح نیز با پیشرفت ٩٥/٥ درصدی، پس از عملیات بارگیری و مهاربندی، برای نصب در موقعیت خود ، ١٧ اسفند سال ٩٦  از یارد صدرا بارگیری شد.
طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع ، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شركت پتروسینا آریا و در حال اجرا است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: