تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۴۹
تعداد بازدید: ۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
مجری طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی گفت: نخستین سكوی طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی در نیمه دوم اردیبهشت، آماده نصب در موقعیت مخزنی خود می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، مجری طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی با اشاره به عملیات بارگیری سكوی 22 در اسفندماه سال گذشته از یارد شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، اظهار داشت: عملیات مهاربندی سكوی 22 با پیشرفت بیش از 99 درصد رو به اتمام است و در نیمه دوم اردیبهشت برای نصب در موقعیت خود راهی آب‌های خلیج فارس می‌شود. 
فرهاد ایزدجو با اشاره به ساخت سه سكوی دریایی دیگر این فاز در شركت صنایع دریایی ایران، افزود: در حال حاضر سكوی 24A از پیشرفت 94.3 درصدی برخوردار است و در نوبت دوم بارگیری و نصب قرار دارد. 
این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس پیشرفت ساخت دو سكوی دیگر 23 و 24B طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی را به ترتیب 91 و 82.65 درصد اعلام كرد و افزود: در مجموع ساخت سكوهای دریایی این فاز به پیشرفت 86.18 درصدی رسیده است. 

بر اساس این گزارش، عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی ١٧اسفندماه سال گذشته از یارد شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا) آغاز شد و عملیات مهاربندی آن هم‌اكنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.
با بهره‌برداری از نخستین سكوی دریایی طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی، روزانه ١٤میلیون مترمكعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی استخراج می‌شود كه پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبكه سراسری گاز منتقل خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: