تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۸۵
تعداد بازدید: ۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
در بازدید دوره ای مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس از یارد شركت صنعتی دریایی بر ضرورت همپوشانی و عملیات همزمان فعالیت های مربوط به نصب ، راه اندازی و حفاری با هدف تسریع در بهره برداری از سكوهای درحال ساخت این طرح ها تاكید شد.
به گزارش مارین نیوز، بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده در جلسه ای با حضور مجریان و روسای بخش فراساحل فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی، امسال ٥ سكو از فازهای یاد شده با توجه به مراحل ساخت و فعالیت های صورت گرفته در موقعیت مخزن آماده بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.


مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به اینكه بارگیری، نصب و عملیات مربوط به راه اندازی این سكوها با فواصل زمانی كوتاه و نزدیك به هم انجام می شود، بر ضرورت هم پوشانی و عملیات همزمان فعالیت های مربوط ساخت و نصب سكو در بخش خشكی، حفاری تكمیلی چاه ها (راندن CRA، مشبك كاری ، تمیزكاری و اسید كاری) و هوكاپ در موقعیت نصب تاكید كرد و افزود: در صورت تامین به موقع لوله های CRA، بهره گیری از این سازو كار موجب صرفه جویی در هزینه و زمانبندی مقرر، شده و متعاقب آن تولید گاز نیز زودتر از برنامه پیش بینی شده امكان پذیر خواهد بود.
محمد مشکین فام شتاب در فعالیت های اجرایی و ساخت سكوها با رعایت الزامات ایمنی و عملیات حفاری تكمیلی در موقعیت چاه های این سكوها را الزام آور عنوان كرد و با بیان اینكه این سكوها قرار است دریك بازه زمانی چند ماهه عمدتا در نیمه نخست سال ٩٧ بارگیری و نصب شوند، خاطرنشان كرد: فشردگی و حجم بالای كار در مقطع كنونی، اجرای همزمان فعالیت ها و تداوم نظارت های اصولی بر مراحل كار از سوی كارفرما را ضروری ساخته است. 
براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سال جاری سكوهای ٢٢ و ٢٤A از بخش فراساحل فازهای ٢٢ تا ٢٤، سكوهای موقعیت B و D طرح توسعه فاز ١٣ و سكوی C طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی از یارد صدرا به مرحله نصب و راه اندازی خواهد رسید.

هركدام از سكوهای مربوط به فازهای یاد شده با ظرفیت تولید روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مكعب گاز به بهره برداری می رسند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر ٥ سكوی گفته شده كه مراحل ساخت آن ها درحال انجام بوده و یا در مرحله بارگیری قرار دارند، سكوی اصلی فاز ١٤ (١٤A) پیش از این و در پایان سال گذشته از یارد شركت ایزوایكو در بندرعباس بارگیری و در موقعیت مخزن این سكو نصب شد. این سكو بزودی به بهره برداری می رسد.
قرار است دومین سكوی اصلی این طرح نیز امسال آماده بارگیری و نصب در موقعیت Cاین طرح شود.

گفتنی است، در جریان بازدید روز گذشته مدیر عامل شركت نفت و گاز پارس (دوشنبه ١٠ اردیبهشت ماه) از یارد صدرا، وضعیت مراحل ساخت، بررسی میزان پیشرفت های صورت گرفته، زمانبندی عملیات بارگیری، حمل و نصب سكوهای فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا ٢٤ با همراهی تیم برنامه ریزی و كنترل پروژه، معاونت طرح های توسعه ای و مجریان فازها مورد ارزیابی قرار گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: