تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۲۹۶
تعداد بازدید: ۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
تعرفه های جدید بنادر که توسط سازمان بنادر و دریانوردی بازنگری شده بود از تاریخ ١٥ اردیبهشت اجرایی شد.
به گزارش مارین نیوز، بر اساس اعلام این سازمان تعرفه‌ های جدید که از چند هفته قبل بازنگری در آنها به پایان رسیده و در بسیاری از حوزه‌ ها به کاهش قیمت برای صادر کننده یا وارد کنندگان می‌ انجامد، از روز گذشته در بنادر ایران رسما وارد فاز اجرایی شده‌ اند.
بر این اساس در رویکرد جدید تسریع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شفاف‌ سازی تعرفه‌ ها و کاهش هزینه کالاهای وارداتی یا صادراتی اصلی‌ ترین هدف‌ گذاری‌ هایی هستند که در اجرای تعرفه‌ های جدید مد نظر سازمان بنادر قرار دارند.
طبق برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته یکی از اصلی‌ ترین هدف‌ گذاری‌ های تعرفه‌ های جدید افزایش توان تجاری و ترانزیتی دریاهای ایران است.
در این ارتباط معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در گردهمایی کارشناسان تعرفه بنادر، گفت: رویکرد و استراتژی اصلی این سازمان با استناد به قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور، شفاف سازی تعرفه های مندرج در کتابچه تعرفه، کاهش هزینه کالاهای وارده و یا صادره از بنادر اعم از وارداتی، صادراتی و ترانزیتی است.
محمد علی حسن زاده در خصوص مسئولیت گسترده سازمان بنادر و دریانوردی بر مباحث و مدیریت امور بندری، دریایی و بازرگانی بر مبنای آیین نامه تأسیس سازمان و بر اساس آن نقش تعرفه ای در روان سازی تجارت از بنادر کشور است، اذعان داشت: سازمان بنادر تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری را اصلاح کرده است تا به واسطه آن بتواند تجارت کشور را توسعه دهد.
حسن زاده با بیان اینکه  تعرفه های جدید سازمان بنادر و دریانوردی  تدوین و از تاریخ ١٥ اردیبهشت اجرا شده است، تصریح کرد: تعرفه های جدید بنادر به رونق تجارت دریایی کمک خواهد کرد و به هر ترتیب سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تسهیل تجارت و توسعه حمل و نقل دریایی کشور تعرفه های بندری را کاهش داد.
لازم به یادآوری است، در راستای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای کتابچه تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی و نیز بهره برداری بهینه از کتابچه یاد شده، جلسه کارشناسی اجرای تعرفه در سال ١٣٩٧، با حضور کارشناسان تعرفه بنادر برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: