تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۳۳۵
تعداد بازدید: ۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار تمامی شناورهای بزرگ مقیاس در استان مازندران تعمیر شده است، گفت: هم اکنون طول مدت تعمیرات این کشتی ها به میزان نصف زمان تعمیر در کشورهای رقیب تبدیل شده و هزینه ها نیز کاهش یافته است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار تمامی شناورهای بزرگ مقیاس در شمال ایران در استان مازندران تعمیر شده است، اظهار داشت: کلیه تعمیرات کشتی های منطقه شمال ایران هم اکنون توسط کارخانه دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام می شود.
محمد محمدپور عمران با اعلام اینکه با تصمیمات اتخاذ شده فنی در این کارخانه هم اکنون طول مدت تعمیرات این کشتی ها به میزان نصف زمان تعمیر در کشورهای رقیب تبدیل شده است، اعلام داشت: هزینه این تعمیرات نیز در مقایسه با کشورهای خارجی پایین تر می باشد.
او با یادآوری این مطلب که تا کنون تمامی شناورهای ولگا مکس در خارج از کشور و در کشورهای همسایه تعمیر می شد، اعلام داشت: در برهه فعلی تمامی کشتی های تجاری منطقه شمال از جمله شناورهای بزرگ ولگا مکس در این کارخانه تعمیر می شوند.
وی تصریح کرد: با پیشنهادهای داده شده هم اکنون در شرف عقد قرارداد نامه با کشورهای همسایه برای تعمیرات کشتی های آن کشورها در استان مازندران می باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: بدون شک این توانمندی فنی ایجاد شده باعث پیشرفت هر چه بیشتر صنعت کشتیرانی در استان مازندران خواهد شد.

گفتنی است، کارخانه دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در ساحل دریای خزر در شهرستان نکا واقع شده است. این کارخانه در زمینه ساخت کشتی، سازه ها و تاسیسات نفت و گاز دریایی با کارگاه های مجهز و به کارگیری نیروهای متخصص و با تجربه فعالیت خود را در سال 1370 با ساخت سکوی حفاری "ایران خزر" شروع کرد. این مجتمع دارای ساحلی به طول 1000 متر با دریای خزر بوده و در حال حاضر طرح توسعه جهت احداث حوض خشک به ابعاد 40×250 متر در حال انجام می باشد. سیستم بالابر موجود در مجتمع دریای خزر به ابعاد 25×130 متر و ظرفیت اسمی 3800 تن می باشد و ظرفیت بالابری 3240 تن را دارد. 
این کارخانه با مساحتی بالغ بر 509.065 متر مربع، دارای یک دیوار ساحلی به طول بیش از 1000 متر با حداقل عمق آب 5/5 متر است. كارخانه از طریق جاده قابل دسترسی است و طرح اتصال آن به شبکه راه آهن سراسری در حال پیگیری می باشد.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: