تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۶۵۸
تعداد بازدید: ۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیر امور مهندسی شركت حفاری شمال گفت: در سالهای اخیر با راه اندازی واحد مهندسی ساخت و پژوهش در این شرکت، پروژه های متعددی در زمینه ساخت داخل قطعات و تجهیزات حفاری با موفقیت به پایان رسیده و تجربه خوبی در زمینه استفاده از ظرفیتهای داخلی در زمینه ساخت کالای حفاری کسب شده است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر امور مهندسی شركت حفاری شمال با بیان اینکه این شرکت با توجه به نقشه راهبردی اقتصاد کشور که با محوریت اقتصاد مقاومتی ترسیم شده است، برنامه ریزی گسترده ای برای شناسایی و استفاده از ظرفیتهای داخلی در زمینه حفاری، خدمات جانبی و همچنین بخش تأمین کالا از منابع داخلی انجام داده است، اظهار داشت: در این راستا یکی از محورهای کلیدی بحث بومی سازی می باشد.
روح اله عبدی با اشاره به ماهیت عملیاتی صنعت حفاری، خاطر نشان کرد: استراتژی شرکت حفاری شمال در توسعه فناوری در راستای رویکرد متعالی اقتصاد مقاومتی، نوآوری و بومی سازی فرآیندها و خدمات و کالای حفاری است و در شرکت حفاری شمال در سالهای اخیر با راه اندازی واحد مهندسی ساخت و پژوهش، پروژه های متعددی در زمینه ساخت داخل قطعات و تجهیزات حفاری تعریف شده و با موفقیت به پایان رسیده است و تجربه خوبی در زمینه استفاده از ظرفیتهای داخلی در زمینه ساخت کالای حفاری کسب کرده است. 
عبدی اظهار داشت: پروژه های این مدیریت در دو حوزه ساخت قطعات و تجهیزات پرمصرف و همچنین پروژه های دانش بنیان در حال اجرا می باشد كه در سال 1396، چندین پروژه مختلف در حوزه مهندسی ساخت از جمله ساخت لوله های وزنی در سایزهای مختلف (drill collar)، شیر کنترل فوران رشته حفاری (IBOP)، قطعات پرمصرف پمپ گل (Mud pump)، تجهیزات رشته حفاری، انواع شیرها و قطعات یدکی آن، انواع قطعات لاستیكی برای تجهیزات مختلف و ... با کمک سازندگان داخلی اجرا، نظارت و تست و تایید شده است. تنها در خصوص پروژه ساخت شیر کنترل فوران (IBOP) می توان گفت که این تجهیز یک شیر کنترل فوران با شرایط کاری فشار بالا (15000 Psi) و با اهمیت از حیث ایمنی می باشد که كلیة مراحل آنالیز و مهندسی معکوس این تجهیز توسط کارشناسان مهندسی ساخت این شرکت انجام شده و با شروع فاز ساخت، با کمک سازندگان داخلی با هزینه‌ای حدود یک ششم نمونه خارجی ساخته شده و تمام مراحل تست کارگاهی و عملیاتی را با موفقیت به اتمام رسانده است و اکنون نیز تمامی شیرهای خارجی با نوع ساخت داخل جایگزین شده كه در دكل‌های حفاری از آنها استفاده می شود. 
مدیر امور مهندسی شركت حفاری شمال در ادامه افزود: حفظ و ارتقاء ایمنی کارکنان و تجهیزات، اولین وظیفه هر فرد شاغل در صنعت حفاری می باشد، در همین راستا اداره بازرسی فنی با اتکا به تجربه و دانش عملیاتی کارشناسان خود و با استفاده از منابع موجود، تجربه شرکت های فعال در زمینه استقرار سیستم ارتینگ، استانداردهای معتبر بین المللی مانند BS ، IPS و IEC اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل استقرار سیستم ارتینگ منطبق با دستگاه حفاری خشکی کرد. دستور العمل مذکور به همت مدیریت تعمیرات، در دستگاه های حفاری خشکی اجرا و با نظارت مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست به ثمر نشست.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شرکت حفاری شمال ضمن اعلام آمادگی، از تمامی سازندگان برای فعالیت در زمینه ساخت کالا و تجهیزلات حفاری داخلی دعوت به همکاری کرده و امیدواریم با انجام پروژه های موفق ساخت داخل، علاوه بر خودباوری و خودکفایی، زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی هرچه بیشتر را فراهم کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: