تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۸۷۳
تعداد بازدید: ۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
دبیرگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی‌ گفت: اهمیت راهبردی دریا در توسعه کشورها امروز نیاز به اثبات ندارد و دریا و صنایع مرتبط با آن نقش انکارناپذیری در توسعه‌ یافتگی جوامع پیشرفته داشته و دارد.
به گزارش مارین نیوز، دبیرگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اهمیت راهبردی دریا در توسعه کشورها امروز نیاز به اثبات ندارد و دریا و صنایع مرتبط با آن، نقش انکارناپذیری در توسعه‌ یافتگی جوامع پیشرفته داشته و دارد، اظهار داشت: با نگاهی گذرا به الگوی پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته می‏‌توان به نقش ویژه دریا و صنایع مرتبط با آن در مسیر حرکت به سوی ترقی و توسعه پایدار کشورها پی برد.
بهنام رضایی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در توسعه صنایع دریایی، افرود: ایران با دارا بودن بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و با قرارگفتن در کنار یکی از مهمترین آبراه‏های دنیا، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای بهره‌مندی از این نعمت خدادادی دارد.
رضایی ادامه داد: عبور بخش اعظم انرژی دنیا از تنگه هرمز و وجود بیشترین منابع نفت و گاز جهان پیرامون خلیج فارس، توجه به دریا را در ایران به عنوان یکی از حساس‌ترین مناطق دنیا، به یک الزام تبدیل کرده است.  
دبیر چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" با تاکید بر ضرورت غفلت‌زدایی در حوزه دریا، اظهار داشت: متاسفانه هم مدیران و مسئولان و هم جامعه دانشگاهی و نخبگانی آنگونه که شایسته است در سال‌های گذشته نسبت به دریا و مزیت‌های آن و همچنین به نقشی که می‌تواند در توسعه کشور ایفا کند، واقف نبوده‌اند؛ این عدم‌شناخت باعث کم‌توجهی به این بخش مهم و راهبردی شده است. به همین دلیل لازم است ترویج اهمیت راهبردی دریا و صنایع وابسته به یکی از اولویت‌های مهم کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دریامحور، تصریح کرد: با استفاده از تجربه‌های موجود می‌توان پی‌برد بهترین راه ترویج و فرهنگ‌سازی، سرمایه‌گذاری فرهنگی روی نسل جوان و نوجوان، از دوران دانش‌آموزی تا دانشجویی است. به همین منظور آشنایی قشر جوان کشور با اهمیت راهبردی دریا در دستور کار ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی قرار گرفته است.
رضایی تاکید کرد: گروه ترویج و آموزش ستاد دریایی با همکاری همه نهادها و سازمان‌های مرتبط با دریا و در بخش‌های مختلف، سعی می‌کند توجه آینده‌سازان کشور را به اهمیت فوق‌العاده دریا و جایگاه ویژه آن در دنیا و کشور معطوف کند.
دبیر گروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی اظهار امیدواری کرد که با توجه به قرارگرفتن کشورمان در مسیر پیشرفت و ترقی اقتصادی، با تکیه بر ظرفیت‌های دریا و صنایع مرتبط با آن، به توسعه‌ای پایدار و همه‌جانبه دست یابیم.

خاطر نشان می شود، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"، توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اول تا سوم آبان‌ ماه در محل باغ‌ موزه دفاع مقدس تهران برگزار می‌ شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
سلام آقای رضایی
خدا قوت
سیاست فرهنگسازی دریایی برای دانش آموزان و مردمعادی بسیار درست است.
یکی از پیشنهادات همیشگی که هرگز هم عملی نشده، برنامه ریزی برای حضور مردم عادی ودانش آموزان در مراسم افتتاحیه پروژه های دریایی است همانطور که در اروپا و آسیا انجام میشود.

اینکار با همت و پیگیری معاونت علمی و فناوری براحتی قابل انجام بوده وهست ولی متاسفانه مسئولین مربوطه و از جمله خود شما انرژی و حال و حوصله !! لازم را ندارید.

خیلی کارها هست که بودجه دولتی نمیخواهد بلکه یک مدیر دولتی وظیفه شناس و پرانرژی میخواهد که آن هم کیمیاست!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: