تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۵۹۸۹
تعداد بازدید: ۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مدیرعامل شرکت پارس کشتی پولاد گفت: شناورسازان حمایت نمی شوند و یکی از مشکلات در حال حاضر نوسان نرخ ارز است که باعث می شود نتوانند قراردادی را منعقد نمایند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت پارس کشتی پولاد یکی از سازندگان شناور در خصوص مشکلات بخش خصوصی صنعت دریایی در گفتگو با خبرنگار این رسانه، اظهار داشت: شناورسازان حمایت نمی شوند و یکی از مشکلات در حال حاضر نوسان نرخ ارز است که باعث می شود نتوانند قراردادی را منعقد نمایند زیرا نمی دانند به چه قیمتی باید کار کنند و باعث می شود نتوانیم تعهدات خود را به موقع انجام دهیم.  
رضا خوشیده با بیان اینکه گرانی تجهیزات بطور مثال آهن الات هم از دیگر مشکلات شناور سازی است، عنوان داشت: امروز که با شما صحبت می کنم آهن کیلویی 5800 تومان است و واقعا با این قیمت ها و نوسان ارز نمی شود شناور ساخت. 
وی افزود: با آهن حدود کیلویی 6000 تومان و الکترود کیلویی 15000 تومان کسی قادر نیست که کشتی یا شناور بسازد. زمانی که نمی دانیم فردا صبح قیمت ارز چقدر است، نه جرات خرید داریم و نه جرات بستن قرارداد. 
خوشیده در خصوص پرداخت تسهیلات به واحد‌های شناور سازی، اظهار داشت: هم اکنون می خواهیم شرکت را توسعه دهیم و تقاضای دریافت وام هم داده ایم، اما دریافت وام با سود 16% اصلا مقرون به صرفه نیست، وام باید معقول باشد تا بتوان کار کرد. 
وی گفت: در چند سال گذشته اتفاق و حمایت خاصی از بخش خصوصی وجود نداشته و با این اوصاف کار کردن سخت می شود، این صنعت به عنوان یکی از محورهای اشتغال زایی و توسعه صنعتی کشور نقش به سزایی ایفا می کند که در صورت عدم حمایت با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: مسئله شخصی نیست و مربوط به کشور می شود، لازم است قیمتها حداقل برای یکسال تثبیت شود یا سهمیه هایی مثل آهن در صورت عقد قرارداد برای کشتی سازان در نظر بگیرند یا حداقل قیمتها را مثل بعضی از صنایع تثبیت نمایند. 
مدیرعامل شرکت پارس کشتی پولاد ضمن آرزوی سلامتی برای مسئولین، از آنها در خواست نمود تا در خصوص این مسائل تصیم گیری های قاطع و معقول داشته باشند و اظهار داشت: با چنین وضعیتی، نمی‌توان انتظار توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی در حوزه كشتی ‌سازی را داشت و عملا هیچكس حاضر به سرمایه‌گذاری جدی در این بخش نخواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: