تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۴۲۵
تعداد بازدید: ۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام اعزام هزار نیروی جدید به منطقه تاکید کرد اعزام این نیروها ماهیت دفاعی دارد و ما به دنبال مناقشه با ایران نیستیم.
به گزارش مارین نیوز، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد یک هزار نیروی جدید در راستای اهداف دفاعی به منطقه خاورمیانه اعزام خواهند شد. 
پاتریک شاناهان گفته است: بنابر درخواست سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکاو پس از رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و مشورت با کاخ سفید با اعزام یک هزار نیروی جدید به منطقه موافقت کردم.
وی گفته است که "ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست" و اعزام نیرو‌های تازه در راستای حصول اطمینان از امنیت و سلامت نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در سراسر منطقه جهت حفاظت از منافع ملی آمریکا حضور دارند. 
در این بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است، حملات اخیر ایران تاییدی است بر اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی که ما در خصوص تهدید‌های نیرو‌های ایرانی و همچنین نیرو‌های نیابتی آن‌ ها علیه پرسنل و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه داشتیم. ما به نظارت هوشمندانه بر اوضاع ادامه می دهیم و سطح نیروهایمان را با توجه به گزارش های اطلاعاتی و تهدیدهای معتبر تنظیم می کنیم.

در همین حال دولت ژاپن امروز سه‌ شنبه نسبت به برنامه‌ های آمریکا برای استقرار 1000 نیروی بیشتر در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.
یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن به خبرگزاری کیودو گفت: این مساله بسیار نگران ‌کننده است، چرا که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ ها در منطقه خاورمیانه شود.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که دومین ناوشکن مجهز به موشک‌ های هدایت شونده خود به نام "یواساس میسن" را به دریای عمان اعزام کرده است تا بعد از ماجرای حمله به دو فروند نفتکش‌، برای کمک ‌رسانی در آنجا حضور داشته باشد.
ناوی دوم "براون" در این زمینه اظهار داشت: ما مایل به درگیری جدیدی در منطقه نیستیم و تنها از منافع خود دفاع می ‌کنیم، جنگ با ایران نه به نفع منافع راهبردی ما و نه به نفع منافع جهانی است.


وی افزود: ایالات متحده و شرکای ما در منطقه همه اقدام‌ های لازم را برای دفاع از خود و منافع خود انجام خواهند داد. [حملات اخیر] تهدیدی واضح علیه آزادی بین‌ المللی دریا نوردی و تجارت آزاد است. ایالات متحده و جامعه بین‌ الملل آماده دفاع از منافع خود، از جمله آزادی دریانوردی هستند. این یک تهدید علیه حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی است. آمریکا و شرکای منطقه‌ ای ما در پاسخ به حملات در حال کمک به هم هستند.


لازم به ذکر است، بعد از حادثه انفجار صبح پنج شنبه 23 خرداد ماه نفتکش های "فرانت آلتر" با پرچم جزایر مارشال و نفتکش "کوکوکا کوریجس" با پرچم پاناما در دریای عمان که بار اتانول داشتند، مقام‌ های ارشد آمریکا و برخی شرکای این کشور تلاش بسیاری کرده ‌اند که ایران را به دست داشتن در انفجار این دو نفتکش بدون مدرک متهم کنند. ایران قبلا اتهام دست داشتن در آن حملات را رد کرده است، آلمان آن‌ ها را ناکافی دانسته و بسیاری از تحلیلگران و مقام‌ های خارجی گفته اند که آمریکا هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت ایران در این ماجرا ندارد. 











منبع: خبرگزاری های داخلی و خارجی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: