تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۶۲۳
تعداد بازدید: ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل شرکت پترو پارس از مشارکت شرکت‌ های مشاوره‌ ای، پیمانکاران و سازندگان داخلی در اجرای پروژه توسعه میدان گازی بلال خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت پترو پارس در برنامه امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال با بیان اینکه شرکت پترو پارس در سال ۱۳۷۶ با تصمیم وزیر نفت به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در اجرای طرح ‌های ملی، فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: با توجه به همزمانی فعالیت این شرکت با توسعه میدان گازی پارس جنوبی، توسعه فازهای ۱، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۲ و ۱۹ به این شرکت سپرده شد و به بهره ‌برداری رسید.
حمیدرضا مسعودی گفت: با اجرای ۲۳ میلیارد دلار پروژه و طرح های بزرگ ملی، اکنون شرکت پتروپارس به عنوان یک شرکت تراز اول در حوزه E&P شناخته می ‌شود و با داشتن ۷ شرکت زیر مجموعه، توان فعالیت در حوزه بالادست و میان ‌دست را دارد.
وی با اشاره به توانمندی ۳۴۰۰ نفری نیروهای متخصص شرکت پتروپارس، گفت: تیم توانمند و قوی این شرکت در حوزه مهندسی مخزن و حوزه مهندسی نفت و گاز شناخته شده است. این شرکت با شبکه گسترده ‌ای از همکاران و شرکا، مشاوران، پیمانکاران و تأمین‌ کنندگان داخلی و بین ‌المللی همکاری دارد از این رو با زبان بین ‌الملل در حوزه صنعت نفت و گاز آشنا است.
مدیرعامل شرکت پترو پارس به دیگر شاخصه توانمندی این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت پترو پارس توانسته تمامی فعالیت ‌های سپرده شده در پارس ‌جنوبی را تکمیل کند و به سرانجام برساند.

طیف وسیع فعالیت‌ ها در توسعه میدان گازی بلال
مسعودی ویژگی ‌های توسعه قرارداد بلال را برشمرد و گفت: اگرچه مبلغ این قرارداد در مقایسه با سایر طرح ‌های پارس جنوبی کمتر است، اما به هرحال طیف وسیعی از فعالیت ‌ها و تنوعی از کارهای حوزه فراساحل را در خود دارد و این پروژه می ‌تواند به فعال شدن شرکت ‌هایی که در حوزه بالادست صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند، ‌بینجامد.
وی انجام مطالعات جامع مخزن، مهندسی، خرید و اجرای جکت و نصب آن، مهندسی و اجرای خط لوله و سکوی میدان بلال را از جمله اقدام های مهم طرح توسعه میدان بلال برشمرد و گفت: ویژگی دوم این پروژه ایجاد ساز و کارها و مکانیسم ‌هایی است که در قرارداد دیده شده تا برای استفاده از توان فنی و مهندسی و ساخت داخل کشور کارا باشد.
مدیرعامل شرکت پترو پارس گفت: این قرارداد نویدی به مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی است که با رعایت مشخصات فنی و زمان‌ بندی و همچنین در یک رقابت سالم، بیشترین نقش را در توسعه میدان گازی بلال داشته باشند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: