تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۰۹
تعداد بازدید: ۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

انتشار کتاب اصول عملیات سکوهای خودبالابر (جک‌ آپ)

کتاب اصول عملیات سکوهای خودبالابر (جک‌ آپ) توسط موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف کتابی جدید با عنوان "اصول عملیات سکوهای خودبالابر (جک‌ آپ)" را منتشر کرد. این کتاب تألیف پیام رنجبر صحرائی و چاپ اول می باشد. 
در معرفی کتاب آمده است: در حفاری چاه‌ های نفت یا گاز در دریا از سکوهای شناور و یا سکوهایی که قابلیت استقرار در بستر دریا را دارند، استفاده می ‌شود. سازة اصلی چنین سکویی باید قابلیت انجام همه فعالیت‌ های کارگاه عملیاتی چاه نفت و گاز در خشکی را داشته باشد. همچنین، به دلیل دوری از ساحل، خدماتی که هنگام نیاز فقط در ساحل امکان انجام آن وجود دارد، باید به صورت دائمی در روی عرشه موجود باشند. اصطلاح خودبالابر (جک‌ آپ) نشان‌ دهنده ساختار یک سازه با وزن چند هزار تنی و توانایی جابه جایی عمودي در حدود چند متر است که این جابه ‌جایی در بالاي سطح آب صورت می ‌گیرد و این اجازه را به سازه‌ هایی با وزن بالغ بر 20000 تن می‌ دهد تا بتواند حتی در آب‌ هایی با عمق بیشتر از یکصد متر حفاری کند. امروزه به لطف پیشرفت صنعت حفاری، برخی از سکوهای خودبالابر می‌ توانند در محیط‌ های خشن و سخت دریایی، و با وجود موج ‌هایی به ارتفاع 25 متر و بادهایی با سرعت 185 کیلومتر بر ساعت و تا اعماق آب 150 متر حفاری کنند. 
مخاطبان اصلی این کتاب، شرکت‌ های شاغل در بخش نفت و گاز، ناظران و مهندسان حفاری، دانشجویان و دانش‌ آموختگان رشته ‌های انرژی‌ های تجدیدپذیر، مهندسی نفت و همه علاقه ‌مندان به صنعت فراساحلی هستند که با مطالبی همچون انواع سکوهای خودبالابر، اجزای تشکیل ‌دهنده، شرایط عملیاتی، شرکت ‌های سازنده و مدل ‌های ارائه‌ شده آنها آشنا می ‌شوند. 






ارسال نظر