تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۸۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران برگرفته از نگاه به هیدرات های گازی از دید صنایع بالا دستی حوزه نفت و گاز، به عنوان منبع عظیم انرژی در آب های دریای خزر و عمان برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران با چهل عنوان مقاله و با حضور بیش از یکصد شرکت کننده از اساتید، دانشجویان، مدیران و متخصصین صنعت نفت با حضور پررنگ مدیران و متخصصان شرکت نفت خزر بمدت دو روز در دانشگاه علم و فناوری مازندران- بهشهر برگزار شد.


بر اساس این گزارش رویکرد سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران برگرفته از نگاه به هیدرات های گازی از دید صنایع بالا دستی حوزه نفت وگاز ، به عنوان منبع عظیم انرژی در آب های دریای خزر و دریای عمان با بررسی چالش ها و مطالعه، اکتشاف و حفاری مخازن هیدرات گازی و نهایتا تولید گاز طبیعی و همچنین معضلات صنایع میان دستی مانند انتقال، ذخیره سازی و تضمین جریان بود.
در این همایش چالش های صنایع پایین دستی ازجمله ممانعت کننده ها و بهبود دهنده ها و مدل سازی هیدرات گازی نیز بررسی و علاوه بر نگاه به هیدرات گازی به عنوان مشکل و معضل در صنایع، به کاربردهای مختلف هیدرات گازی از طریق فناوری های نوین نیز پرداخته شد.
شرکت نفت خزر در این همایش، علاوه بر سخنرانی احمد شیرزادی مدیراکتشاف این شرکت با موضوع پتانسیل های هیدروکربوری حوضه خزر جنوبی در بخش داوری مقالات، ارایه پنل تخصصی و رونمایی از دو عنوان کتاب با نام های هیدرات های گازی در آبهای عمیق و کتاب  چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی و با برپایی نمایشگاه عکس و حضور در بخش نمايشگاهی نسبت به ارائه آخرین دستاوردهای صنعت نفت در حوزه خزر اقدام نمود.
همچنین در روز اول برگزاری این همایش تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت نفت خزر و دانشگاه علم و فناوری مازندران به امضاء رسید.
این همایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 آبان ماه 1398 در محل دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه علم وفناوری مازندران-بهشهر با حضور علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر، سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، ابراهیم طالقانی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد زاده رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران و تنی چند از اساتید، دانشجویان و متخصصان صنعت نفت برگزار گردید .
شایان ذکر است، این همایش با همت و تلاش حامیان از جمله مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت خزر، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه صنعتی شیراز،  دانشگاه سمنان، انجمن مهندسی شیمی ایران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و چندین شرکت دانش بنیان برگزار گردید./





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: