تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۰۸۷
تعداد بازدید: ۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

انتشار یکصد و سی و هفتمین شماره نشریه "مهندسی دریا"

یکصد و سی و هفتمین شماره نشریه "مهندسی دریا"، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ اردیبهشت ماه 1399 منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، یکصد و سی و هفتمین نشریه خبری – تحلیلی "مهندسی دریا" منتشر شد. با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، گزارشاتی از اقدامات پیشگیری و مراقبتی انجام شده در حوزه بنادر، فعالیت ها و اقدامات اخیر در حوزه دریایی، اخبار نصب و تجهیز سکوی های ایرانی در دریا، مطالب علمی و ... از جمله مطالب این شماره می باشد. 
در سرمقاله این نشریه آمده است، تولید تنها مقوله اقتصادی تحول گرای هر کشور است که می تواند با افزایش عرضه، صادرات و همچنین بالا بردن سطح ارزش پول ملی موجب کاهش نرخ تورم و بیکاری شود. متاسفانه ایران در زمره کشورهای تک محصولی است و طی سالیانی دراز استخراج نفت اصلی ترین فرایند تولیدی ما بوده است. تحریم های بی سابقه که فروش نفت را نیز شامل می شود بار دیگر این واقعیت را به اثبات رساند که کشور به جای شریان حیاتی نیازمند شبکه ‎ای شریانی است تا حیات اقتصادی را تضمین کند. 
در بخشی دیگر آمده است، بی شک یکی از سرچشمه های تولید پژوهش و تحقیق است. نقش و تاثیر بالای پژوهش در تولید غیر قابل انکار است و هم اکنون که تولید دانش بنیان، الگوی تولید عصر کنونی است مسایلی که به این موضوع مرتبط می شوند اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کنند. طی سال های اخیر سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های گسترده ای برای بهبود و پیشرفت شرایط علمی و فناوری در کشور صورت گرفته است. مسلماً هدف اصلی از این مسیر بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور است و اگر نتوان بهره برداری مناسبی از این توان علمی در این مسیر انجام داد، کشور با خسران و ضرر جدی روبرو می شود. رشد جدی علم و فناوری طی دهه های اخیر و سرعت بسیار بالای آن ایجاب می کند که همه برنامه ها، اقدامات و راه حل ها بر پایه به روز ترین علوم و فناوری ها صورت گیرد. پشتوانه گسترده علمی کشور در حوزه های دریایی می تواند کمک مؤثری در این راستا باشد که امید است از همین ابتدای سال، هماهنگی مؤثری بین توان علمی و اجرایی کشور ایجاد شود تا در سال جاری شاهد اتصال مناسب آنها به یکدیگر و شکل گیری زنجیره علم تا عمل یا علم تا ارزش در بخش دریایی کشور باشیم. 

"مهندسی دریا" نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 20 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 137 شماره از آن چاپ و منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد. 
جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایید. 

لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 137 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند. 







ارسال نظر