تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۲۹۵
تعداد بازدید: ۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

انتشار یکصد و سی و نهمین شماره نشریه "مهندسی دریا"

یکصد و سی و نهمین شماره نشریه "مهندسی دریا"، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ آبان ماه 1399 منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، یکصد و سی و نهمین نشریه خبری – تحلیلی "مهندسی دریا" منتشر شد. گزارشاتی از سخنان مقامات و مسئولان دریایی کشور، اقدامات، فعالیت ها و پروژه های اخیر انجام شده در حوزه دریایی، کارها و اقدامات علمی صورت گرفته و ... از جمله مطالب این شماره می باشند. 
در سرمقاله این نشریه آمده است، پیشرفت تکنولوژی و تقویت جایگاه صنعت وابستگی زیادی به سیاست های دولت دارد. توسعه یافتگی کشورهای توسعه یافته مرهون ارتقا سطح علمی و رشد تحقیقات آن کشورها بوده و جوامعی که خود را از کشورهای در حال توسعه جدا نموده و گام در راه پیشرفت و توسعه گذاشته اند بتدریج شاهد بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی بوده اند. 
در بخشی دیگر آمده است، در شرایط امروز که تحریم جدی تر شده و دیگر کره، چین و اروپایی نیست، فرصتی طلایی برای توسعه و پیشرفت صنایع داخلی است. در این سالهای تحریم شاهد بودیم که در بخش های مختلف صنایع دریایی مانند حوزه فراساحل و تعمیرات و ساخت انواع شناور جوانان متخصص این مرز و بوم چه کارهای عظیمی انجام داده اند. سکوهای نفتی و گازی یکی پس از دیگری ساخته و نصب شدند و کشتی ها و نفتکش های غول پیکر ساخته و تعمیر شده اند. پس می توانیم و این ها همان فرصت های طلایی هستند که باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده می شوند. شرایطی فراهم شده که کمی با هم مهربانتر باشیم. کمی احساس کنیم که باید برای روزهای سخت بیشتر قدر یکدیگر را بدانیم و فهمیده ‏ایم که در زمان بحران، فقط باید دست به کمر خود زد. امروز دیگر باید بدانیم که امنیت و قدرت در گروی توان خودمان است و نه در گروی محصولاتی که یک روز به ما بدهند و یک روز ندهند. 
"مهندسی دریا" نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 20 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 139 شماره از آن منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد. 
جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایید. 
لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 139 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند.





ارسال نظر