تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۱۷
تعداد بازدید: ۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

انتشار صد و چهلمین شماره نشریه "مهندسی دریا"

صد و چهلمین شماره نشریه "مهندسی دریا"، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ آذر ماه 1399 منتشر شد.
به گزارش مارین نیوز، صد و چهلمین شماره نشریه خبری – تحلیلی "مهندسی دریا" منتشر شد. گزارشاتی از سخنان مقامات و مسئولان دریایی کشور، اقدامات، فعالیت ها و پروژه های اخیر انجام شده در حوزه دریایی، کارها و اقدامات علمی صورت گرفته و ... از جمله مطالب این شماره می باشند. 
در بخشی از سرمقاله این نشریه آمده است، کشور ما با سابقه حضور تاریخی در عرصه دریا، توانمندی های فنی و سرمایه غنی انسانی، می تواند اساس اقتدار اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را بر پایه توسعه دریایی بنا کند. دریا منبعی سرشار از منابع الهی است؛ موقعیت ژئوپلیتیک، منابع غنی انرژی، نقش آفرینی به عنوان کریدور شمال – جنوب در منطقه جنوب غرب آسیا، دسترسی به آبهای آزاد و اشتغالزایی بالا، تنها بخشی از ظرفیت هایی است که به واسطه دریا در اختیار ایران قرار دارد. 
در بخشی دیگر آمده است، متاسفانه صنایع دریایی ایران که از جمله صنایع با سابقه و استراتژیک کشور است به رغم وجود ظرفیت و زیرساخت های خوب چه از بعد علمی و چه صنعتی مانند وجود شرکت هایی همچون صدرا و ایزوایکو، بنادر بزرگ، ناوگان حمل و نقل گسترده و نیروی انسانی متخصص و کارآمد آنطور که باید توسعه و ارتقاء نیافته است. بهره مندی از منافع این صنعت به عنوان یکی از راهبردی ترین حوزه های صنعتی کشور مستلزم برنامه ریزی دقیق، عزم ملی و همه جانبه دستگاه ها و نهادهای مرتبط با همکاری و زنجیره شدن آنها است.
"مهندسی دریا" نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 21 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 140 شماره از آن منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد. 
جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 تماس حاصل نمایید. 
لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 140 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند.






ارسال نظر