تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۳۴۳
تعداد بازدید: ۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳ لنج صیادی کنارک امروز ۲ ساعت در آتش سوختند و درحال حاضر لنج ‌ها وسط دریا درحال انجام اقدامات ایمنی هستند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ساعت 9 صبح امروز سه لنج صیادی بندر کنارک در آب ‌های اسلکه این بندر صیادی دچار حریق شدند که بعد از دو ساعت نیروهای امدادی موفق شدند آتش را خاموش کنند، اظهار داشت: لنج ‌ها همگی تخلیه شدند و توسط یدک کش‌ های اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان به وسط دریا برده و آنجا عملیات آتش ‌خواری و ایمن‌ سازی‌ شان انجام شد.


محمد شهلی ‌بر با بیان اینکه این حادثه تلفاتی نداشت، تصریح کرد: درحال حاضر درحال انجام اقدامات ایمنی برای لنج‌ ها هستیم؛ لنج‌ ها از خطر حریق خارج شدند اما خوشبختانه غرق نشدند.
وی گفت: دلیل آتش ‌سوزی در دست بررسی‌ است و امیدواریم با پیگیری بیمه‌ لنج‌ ها بخش مهمی از خسارت به صاحبان برگردانده شود.
بنا به آمار سازمان بنادر و دریانوری؛ سیستان و بلوچستان علی ‌رغم آنکه بالاترین تعداد شناورهای صیادی در میان بنادر ایران و حتی در رده جهانی هم بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند (IOTC) بالاترین میزان شناورهای صیادی بعد از سری لانکا را در اقیانوس هند دارد و به دلیل رعایت مردم و اقدامات ایمنی کمترین میزان آتش ‌سوزی و حادثه را در کشور ثبت کرده است.
در سیستان و بلوچستان 930 فروند لنج صیادی و 1400 قایق صیادی به همراه 24 هزار صیاد در 11 بندر صیادی و جایگاه تخلیه صید در شهرستان ‌های چابهار، کنارک و دشتیاری فعالیت دارند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: