تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۵۷۹
تعداد بازدید: ۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با اعضاء هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، گفت: تمام مراکز تصمیم گیری و مقامات کشور اتفاق نظر دارند که احتیاج داریم در زمینه فعالیت های مرتبط با دریا رشد و توسعه پیدا کنیم و اقتصاد دریا پایه را بتوانیم در کشور ارتقاء دهیم.
به گزارش مارین نیوز، اعضاء هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان دیدار کردند. 
محمد راستاد در این جلسه ضمن خوش آمد گویی، اظهار داشت: خوشحالیم که انجمن بعد از چند سال که حاشیه بر متن آن غلبه کرده بود به ثبات و چهارچوب مشخصی رسیده است. 
وی با بیان اینکه در حوزه دریایی باید به انجمن به عنوان یکی از مهمترین انجمن های علمی نگاه کرد که متاسفانه در چند سال گذشته خلاء ها و کمبودهایی داشته است، گفت: مطمئنم همه اعضا دست به دست هم خواهند داد تا انجمن بتواند نقش واقعی خود را با زحمات شما بزرگواران ایفا بکند و یک برند برجسته باشد. 
راستاد افزود: در سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امور دریایی کشور که عمدتا مدیریت سواحل بنادر بازرگانی، کشتیرانی و تجاری را شامل می شود، علاقه جدی داریم حوزه علمی و تخصصی دریایی کشور در همه شمول بتواند رشد و ارتقاء پیدا کند. 
وی با بیان اینکه تقریبا تمام مراکز تصمیم گیری و مقامات کشور اتفاق نظر دارند که احتیاج داریم در زمینه فعالیت های مرتبط با دریا رشد و توسعه پیدا کنیم و اقتصاد دریا پایه را بتوانیم در کشور ارتقاء دهیم، اظهار داشت: این موضوع قطعا مستلزم این است که ما در زمینه های علمی در حوزه مهندسی هم بتوانیم رشد بکنیم. 


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم همایش ICOPMAS را با تعدیل شرایط کرونا مجددا در سال جاری یا سال آینده احیاء بکنیم، افزود: ICOPMAS یکی از کنفرانس های علمی تخصصی بسیار پر محتوا و پر مخاطب در کشور است که میزبان اساتید و دانشجویان ایرانی و بین المللی بود. 
راستاد با بیان اینکه سازمان افتخار می کند که در کنار انجمن باشد و کمک کند، افزود: امیدواریم بتوانیم از توان انجمن مهندسی دریایی ایران برای برگزاری این کنفرانس استفاده کنیم و تعامل و همکاری خوبی داشته باشیم.
وی افزود: انجمن باید تلاش کند به وظیفه ذاتی خود به عنوان یک انجمن علمی تمرکز داشته باشد و در کنفرانس های علمی در حوزه دریا نقش آفرینی کند. 
راستاد با بیان اینکه همه نهادها، سازمان ها، افراد حقیقی و حقوقی و همه مجموعه هایی که در حوزه دریا دخیل هستند باید کمک کنند تا انجمن به جایگاه واقعی خودش برسد، اظهار داشت: امیدوارم در یک چهارچوب منظم و منسجمی با هم در تعامل و ارتباط باشیم و انجمن تریبونی برای حوزه دریایی کشور باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ما به عنوان مجموعه مشتری خدمات مهندسی در حوزه های تحت مدیریت و مالکیت سازمان احساس می کنیم که از نظر توانمندی به جایگاه بسیار بالا و مهمی در جهان رسیدیم. 
وی افزود: هم اکنون یکی از بزرگترین پروژه های توسعه ای بنادر کشور و منطقه را در بندر شهید رجایی از مرحله طراحی و مطالعه گرفته تا اجرا بصورت صددرصد بومی در حال انجام داریم که بخشی از آن بهره برداری رسید. این نشان می دهد توانمندی قابل توجهی در حوزه مهندسی دریایی عام و سازه های دریایی بصورت خاص در کشور وجود دارد. 
راستاد با بیان اینکه سازمان در مجامع علمی بین المللی هم سازمان توانسته خوب نقش آفرینی داشته باشد، افزود: سازمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران توانسته در زیر شاخه های انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (pianc)  به جایگاه مهم و برجسته ای برسند و در خود پیانک به عنوان یک عضو موثر و مهم محسوب می شود. 


در ادامه نیز محمدرضا اله‌ یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه خوشحالیم که انجمن به ثبات و آرامش رسیده و می تواند نقش آفرینی کند و انتظار داریم کمک های دوجانبه ای صورت بگیرد، اظهار داشت: زمینه توسعه دریا محور و اقتصاد دریا پایه محیا شده است، امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام های بزرگی برداریم.
رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران نیز در این جلسه، اظهار داشت: تصمیم این است که به عقب برنگردیم و با نگاهی به جلو با همکاری جامعه دریایی کشور بتوانیم انجمن را جایگاه اصلی خود برسانیم.
مهدی عجمی افزود: تلاش داریم هم افزایی خوبی را در حوزه دریایی با کمک نهادها، ارگانها، سازمانها و شرکت ها و همچنین استفاده از اساتید و کارشناسان به وجود بیاوریم. 
وی با بیان اینکه در این مسیر از نظر و همکاری تمام کارشناسان استقبال خواهیم کرد، افزود: شعارمان توسعه دریا محور است و امیدواریم بتوانیم توجه مسئولین را به این حوزه جلب کنیم.
عجمی با بیان اینکه درحال برنامه ریزی برای برگزاری بیست و دومین همایش صنایع دریایی به صورت مجازی هستیم، گفت: دوست داریم در برگزاری همایش سازمان با انجمن همکاری داشته باشد.
رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، بیان داشت: آماده همکاری در برنامه های سازمان هستیم و تقاضا داریم همکاری ها مثل گذشته با قوت بیشتری ادامه داشته باشد. 
عضو دیگر هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران هم در این جلسه، با بیان اینکه در این 20 سال گذشته انجمن مهندسی دریایی عملکرد خوبی داشته و توانسته در حد مطلوب وظیفه خود را به عنوان یک انجمن تخصصی ایفا کند، اظهار داشت: انجمن در بحث داخلی سازی در صنایع دریایی تاثیر گذار بوده و همیشه استفاده از صنایع داخلی را حمایت کرده است. 
پدارم عدالت، با بیان اینکه انجمن بازوهای توانمندی دارد که همان کمیته های تخصصی است که این کمیته ها مجدد شکل گرفته و جلسات آن بزودی برگزار می شود، از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درخواست کرد کارشناسان در این کمیته ها حضور یابند. 
وی افزود: این بستر زمانی مفهوم پیدا می کند که نفرات این کمیته ها کارشناسان صاحبنظری باشند. در این صورت است که طبق خواسته حاکمیت، مسئولین و انجمن می توانیم سهم تولید داخل را در وضعیت موجود کشور و شرایط تحریم بیشتر نماییم. 









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: