تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۸۲۶
تعداد بازدید: ۱۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل ایزوایکو گفت: به اثبات رساندیم که توانایی و ظرفیت ساخت ده تا پانزده کشتی به طور همزمان را داریم اما بعلت نبود سفارش ساخت، کارگاه های ما با ساخت بیگانه شده و درحال حاضر بیشتر تعمیرات در آنها انجام میشود.
به گزارش مارین نیوز، دکتر لطیفی دبیر ستاد لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر موسوی قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دکتر شاهوردی دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر روح الله ارجمندی مدیر توسعه فن آوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد، هوشنگ فرجی معاون مالی و سرمایه انسانی، محمد خادمی معاون برنامه ریزی و توسعه و احمد احمدی مدیر برنامه ریزی و مطالعات راهبردی روز هشتم خرداد با حضور در مجتمع ایزوایکو از کارگاه ها، پروژه های درحال انجام و سایر زیرساخت های مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید نموده و طی جلسه و نشستی مشترک با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره  و جمعی از مدیران و معاونین ایزوایکو به بررسی ظرفیتها و توانمندیهای صنعت دریایی در راستای ارتقاء بهره وری، تولید و ایجاد اشتغال پرداختند.
دکتر سلمان ضربی مدیرعامل مجموعه ضمن ارائه گزارشی از توانمندی ها و فعالیت های انجام گرفته با اشاره به کیفیت بالا و رضایتمندی کارفرمایان این مجتمع در پروژه های ادوار گذشته تأکید کرد؛ ما به اثبات رساندیم که توانایی و ظرفیت ساخت ده تا پانزده کشتی به طور همزمان را داریم اما بعلت نبود سفارش ساخت کارگاه های ما با ساخت بیگانه شده و درحال حاضر بیشتر تعمیرات در آنها انجام میشود که این تنها سی درصد از ظرفیت و توانمندی ما می باشد و هفتاد درصد ظرفیت خالی مانده است.
سلمان ضربی با اشاره به نیاز شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مجموعه کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران در بروزرسانی ناوگان حمل و نقل افزود؛  این دو مجموعه بالغ بر 60 کشتی اقیانوس پیما نیاز دارند و این میتواند فرصتی برای همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت و تخصص داخلی باشد که تأثیرات چشم گیری بر توسعه اقتصاد، اشتغال و دانش خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه اسکراپ در دنیا یادآور شد؛ با توجه به اینکه عمر مفید شناورها در جهان 9 سال و در ایران بالای 15 سال است و از آنجایی که زیرساخت مورد نیاز این مهم در مجتمع ایزوایکو وجود دارد با ورود به این حوزه توانایی تولید سالانه بیش از دو میلیون تن آهن آلات را از طریق اسکراپ داریم که این یک منبع عالی برای صنعت فولاد کشور خواهد بود.
ضربی در پایان از تعهد و وفاداری ایزوایکو زمان نیاز کشور به فعالیت در زمینه ساخت انواع سکو های نفت و گاز و  تعمیر ریگ های حفاری گفت و یادآور شد در شرایطی که کشور نیاز مبرم به این نوع سازه های استراتژیک جهت توسعه میادین نفت و گاز کشور داشت ایزوایکو با ورود به این حوزه گام مهمی در مسیر حل چالش های بوجود آمده در صنعت نفت و گاز کشور برداشت که باعث شکل گیری دانش زایی و توسعه علمی گردید.










نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
0
شما اگر یک کشتی را در ایزوایکو اسکراپ کنید ، بعد برای انتقال ورق های اسکراپ و تجهیزات به کارخانه های فولاد باید عوارض گمرکی واردات بدهید که قیمت فولاد اسکراپ شده را بسیار بالا می کند و کارخانه های فولاد سازی رقبتی به خرید ندارند، نقض قانونی در این مورد وجود دارد . مشکلات نرم افزاری امکانات سخت افزاری ایزو ایکو را ناقص کرده ، پیشنهاد می کنم مشکلات اولیه را حل کنید بقیه رو به بخش خصوصی بسپارید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: