تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۷۸۲۸
تعداد بازدید: ۱۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: در دولت باید فرایندی فراهم کنیم که با امکانات موجود بتواند یک هاب غراضه ایجاد کند، درحال حاظر در دنیا 20 درصد از نیاز آهن را از راه استفاده از غراضه تأمین میکنند و بهترین راه برای رسیدن به این عدد راه اندازی زیرساخت جهت صنعت اسکراپ است.
به گزارش مارین نیوز، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در حاشیه بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اهمیت صنعت اسکراپ برای صنعت فولاد، افزود: امروزه ما  ظرفیت تولید 44میلیون تن فولاد داریم که در افق 1404 این عدد به 55 میلیون تن میرسد و از آنجائی که  مهمترین موضوع  در این زمینه ظرفیت معدن هست و تا افق 1404 بیش از یک میلیارد تن از ظرفیت سه میلیارد تنی کشور استفاده میوشد سنگ آهن به یکی از چالشهای اصلی نسل های بعدی بدل خواهد شد مگر اینکه معدن جدیدی کشف شود یا از ظرفیتهایی همچون اسکراپ بهره گیری شود.
وی تأکید کرد: یکی از راه های حفظ ذخایر سنگ آهن بهره گیری از غراضه هست و درحال حاظر در دنیا 20 درصد از نیاز آهن را از راه استفاده از  غراضه تأمین میکنند و بهترین راه برای رسیدن به این عدد راه اندازی زیرساخت جهت صنعت اسکراپ است.
آقاجانلو  افزود: در دولت باید فرایندی فراهم کنیم که با  امکانات موجود بتواند یک هاب غراضه ایجاد کند و ما در مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم ایزوایکو این توانایی را دارد و این زیر ساخت در اینجا مهیاست.
براساس این گزارش، دبیر ستاد لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیر توسعه فن آوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد و جمعی دیگر از مسوولان هشتم خرداد ماه از مجمتع ایزوایکو بازدید کردند.










نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
0
هاب قراضه اهن ؟ یعنی محیط زیست دریایی به طور کلی از بین بره ، بهتر ایران به هاب ماشین قراضه تبدیل بشه که بالقوه ماشین های قراضه زیادی تو کشور هستند که لازمه جمع اوری بشند ، دوستان به قوانین گمرکی ورود قراضه اهن به کشور مطلع نیستند ، پس از اینکه یک کشتی قراضه اهن یا اسکراپ می شود برای خروج از درب کشتی سازی ترخیص گمرکی احتیاج است که هزینه اهن قراضه را بسیار بالا می برد و این کار در مرحله اجرا دچار مشکلات فراوانی است و الا از لحاط فنی و زیربنایی به راحتی قابل اجرا در کشور است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: