تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۰۹۲
تعداد بازدید: ۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
توسعه میدان گازی شمال قطر، بزرگترین میدان گاز مایع جهان، توسط دولت این کشور، تقاضا از کشتی سازان جهانی به ویژه شرکت های چینی برای ساخت کشتی را افزایش داده است.
به گزارش مارین نیوز از الخلیج آنلاین، چین که از بزرگترین مصرف کنندگان گاز طبیعی مایع در دنیاست، شاهد پیشرفت سریع در بازار کشتی های جدید حمل LNG است.
مالکان داخلی و خارجی برای خرید کشتی های تخصصی به شرکت های چینی روی آورده اند، زیرا شرکت های مشابه در کره جنوبی کاملاً رزرو شده‌اند.
این منبع افزود: سه کارخانه کشتی سازی چینی که تنها یکی از آنها تجربه ساخت کشتی های بزرگ حامل LNG را دارد، نزدیک به 30 درصد از سفارشات امسال را برای 163 کشتی جدید LNG به خود اختصاص داده است. چین در حال رقابت در زمینه ای است که کره جنوبی دست برتر را دارد.
از آنجایی که کشتی ‌سازان کره‌ جنوبی بیشترین سفارشات مربوط به توسعه میدان گازی الشمال قطر را گرفته اند، شرکت های چینی نیز مشتری های خارجی بیشتری را جذب کرده‌ اند.
اولین این سفارشات از سوی برخی از کشتی ‌سازانی است که اخیراً تأیید شده‌ اند که تنها برای ساخت کشتی ‌های حامل LNG غشایی است.
آوریل گذشته، شرکت انرژی قطر از امضای چهار قرارداد اجاره بلندمدت کشتی های حمل LNG با یکی از شرکت های تابعه «Mitsui Marine Lines» خبر داد.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: